temcorubber logo

عوامل موثر بر تلورانس لاستیک

به این خدمت یا کالا نیاز دارید؟

ساخت قطعات لاستیکی

عوامل موثر بر تلورانس لاستیک

تمام محصولات ساخته شده از لاستیک طبق مشخصات منحصر به فرد شما طراحی می شوند.

قالب سازی لاستیکی تمکو، تولید سریع و قابل اعتماد محصولات لاستیکی با کیفیت بالا و تولید ترکیبات لاستیکی را با قیمت رقابتی ارائه می دهد.

عوامل موثر بر تلورانس لاستیک ساخته شده می تواند به روش های مختلفی در طول فرایند تولید تحت تأثیر قرار گیرد.

طراحی قالب

یکی از عوامل موثر بر تلورانس، طراحی قالب است که به برخی از تلورانس ها نیاز دارند که باعث می شود برخی حفره ها از سایر موارد متفاوت نشان دهند.

به همین دلیل است که برای تلورانس های بعدی روی محصول لاستیکی ضروری است که این تفاوت های جزئی را ایجاد کنید.

دقت ساخت قالب یا صفحات مختلف قالب که برای تشکیل حفره قالب کنار هم قرار می گیرند نیز باید در نظر گرفته شود.

برای قالبهایی که در ابعاد و ساخت احتیاج به دقت بالایی دارند ، کار طراحی و ماشینکاری باید دقیقتر باشد و هزینه قالبها بیش از یک مورد با شرایط تجاری خواهد بود.

اینسرت ها

قرار دادن مواد از جمله فلزات ، پارچه ها ، پلاستیک ها و غیره اغلب استانداردهای خاص خود را برای تلورانس دارند.

با این حال ، در طراحی محصولات لاستیکی قالب ریزی شده که دارای درج هستند.

عوامل دیگری باید در نظر گرفته شود. این عوامل عبارتند از:

  • نحوه قرارگیری اینسرت ها در حفره های قالب
  • فاصله مناسب نگه داشتن مطابقت اینسرت ها با پین های قالب
  • محل قرارگیری اینسرت ها با توجه به سایر ابعاد
  • این واقعیت که اینسرت ها در دمای اتاق باید در قالب گرم شده قرار گیرند

صرف نظر از نیازهای دقیق شما ، طراحی ابزار ما همیشه سعی در ارائه بالاترین دقت و طولانی ترین طول قالب را دارد که قیمت قالب اجازه می دهد.

هنگامی که Temco را انتخاب می کنید ، ما با ابزار شما از سایر سازندگان کار خواهیم کرد، یا می توانیم ابزار جدیدی را برای شما خریداری کنیم.

شما به عنوان یک مشتری Temco ، همیشه صاحب ابزار هستید. ما تلاش می کنیم تا از طریق خدمات بی نظیر به مشتری شما را به عنوان مشتری نگه داریم.

عوامل موثر بر تلورانس لاستیک

برش قطعه و تمیز کردن قطعه

همانند قطعات برش خورده ، عملیات ثانویه ، مانند حذف پرت ، می تواند منجر به تغییر ابعادی در قسمت تمام شده شود و عاملی برای تلورانس لاستیک است.

عملیات برش و اتمام برای از بین بردن مواد لاستیکی اضافی که بخشی از محصول نهایی نیست ، مانند پرت ، کار می کند.

این فرایند اغلب بدون تأثیر بر ابعاد مهم با موفقیت انجام می شود. در برخی موارد ، می توان مواد را از مناطق بحرانی خود قطعه خارج کرد.

این ممکن است در اثر جابجایی رخ دهد ، جایی که روند ممکن است سطح تمام شده و در معرض قطعات لاستیک قالب را از بین ببرد.

Temco متعهد شده است تا بهترین فناوری و منابع موجود در صنعت را برای طراحی ، مهندسی و تولید محصولات برتر قالب لاستیکی که بیش از تمام نیازهای مشتری برای کیفیت و خدمات است ، دنبال کند.

پیرایش مکانیکی ممکن است بتواند ابعاد موجود در قطعات لاستیکی با لبهای نازک یا طرح ریزی در خط تقسیم قالب را کنترل کند. پرسنل آگاه Temco می توانند به مشتریان در انتخاب فرآیند ، مواد و طرح قالب مناسب برای محصولات قالب لاستیکی خود کمک کنند.

اعوجاج یا در هم پیچیدگی قطعه

از آنجا که لاستیک ماده انعطاف پذیر است ، شکل آن می تواند تحت تأثیر دما قرار گیرد. هنگامی که قطعه از قالب برداشته می شود یا هنگامی که برای حمل بسته بندی می شود ، اعوجاج می تواند رخ دهد.

این امکان وجود دارد که وقتی قسمت لاستیکی از طریق فرآیند کشش آن روی یک هسته از قالب خارج می شود ، تغییر ایجاد شود.

اعوجاج می تواند در اندازه گیری قطعات لاستیکی مشکل ایجاد کند و بنابراین باید از طریق ذخیره سازی قطعه لاستیک به مدت 24 ساعت در دمای اتاق پس از قالب گیری ، به حداقل برسد.

مقداری لاستیک هنگام نگهداری در دمای پایین متبلور (سفت) می شود و برای غلبه بر این شرایط باید آن را تا بالاتر از دمای اتاق گرم کنید.

توسعه بهترین اجزای لاستیکی سفارشی برای برنامه های شما مستلزم استفاده از بهترین مواد لاستیکی است.

Temco بسته به نوع کاربرد شما توانایی پردازش انواع پلیمرهای با کارایی بالا را دارد. Temco دانش و تجربه لازم را برای تجزیه و تحلیل پروژه شما و ارائه توصیه های دقیق مواد دارد.

مواد لاستیکی

جمع شدگی یا شرینکیج

تمام مواد لاستیکی پس از قالب گیری با خنک شدن قطعه ، مقدار انقباض از خود نشان می دهند. در قالب گیری قطعات لاستیکی ، ممکن است بین ابعاد قالب و قسمت تکمیل شده تفاوت وجود داشته باشد.

در حالی که می توان میزان جمع شدگی را به حداقل رساند ، اما نمی توان آن را به طور کامل از بین برد. طراح قالب و ترکیب باید مقدار جمع شدگی ترکیب انتخاب شده را تعیین کرده و این مقدار را در اندازه حفره قالب قرار دهند.

حتی اگر قالب با پیش بینی انقباض ساخته شده باشد ، یک تنوع ذاتی وجود دارد که باید توسط تلورانس ابعاد کافی پوشانده شود. جمع شدن لاستیک یک اثر حجمی است.

اشکال پیچیده در محصول قالب ریزی شده یا وجود اینسرت ها ممکن است جمع شدن خطی را در یک جهت محدود کرده و در جهت دیگر افزایش دهد.

پرسنل آگاه Temco با همکاری نزدیک با مشتریان و تامین کنندگان مواد اولیه ما ، ترکیب لاستیکی تولید می کنند تا به بهترین وجهی از ویژگی های مورد نیاز محصول نهایی برخوردار شوند.

طیف گسترده ای از ترکیبات ، مواد افزودنی و الیاف لاستیک می تواند از ویژگی های مقاومت در برابر سایش ، مقاومت در برابر مواد شیمیایی ، مقاوم در برابر خوردگی ، مقاوم در برابر حرارت ، ازن ، و از بین بردن لرزش تا جذب ضربه ، خصوصیات و محصول را تولید کند.

ترکیبات لاستیکی را می توان برای تولید دقیق مواد مورد نیاز از جمله سفتی ، دوام ، مقاومت و انعطاف پذیری اصلاح کرد.

شرایط محیطی و ذخیره سازی

یکی از بزرگترین عوامل موثر بر تلورانس لاستیک ، شرایط محیطی و انبار کردن است. لاستیک با تغییر دما و رطوبت در ابعاد تغییر می کند.

برای قطعات قالب گیری شده که در کاربردهای مهم مورد استفاده قرار می گیرند و نیاز به اندازه گیری دقیق دارند ، دما و رطوبت زیر یک قطعه باید اندازه گیری شود.

رطوبت – برخی از مواد لاستیکی رطوبت را جذب می کنند. بسته به مواد استفاده شده در لاستیک قالب ، برخی از قطعات بر اساس میزان رطوبت موجود در محصول لاستیک تغییراتی را در ابعاد خود نشان می دهند.

در محصولات قالبی که این خصوصیات را به نمایش می گذارند ، تلورانس انبساط رطوبت یا انقباض باید در ابعاد لحاظ شود.

اثر رطوبت بر روی یک محصول لاستیکی می تواند از طریق تثبیت محصول در منطقه ای که رطوبت برای مدت زمان کمتر از 24 ساعت کنترل می شود ، به حداقل برسد.

دما – همانطور که قبلاً بحث شد ، تغییر دما اغلب باعث تغییر در ابعاد مواد لاستیکی می شود.

ترکیبات مختلف ضرایب انبساط مختلفی را با توجه به قرار گرفتن در معرض محیط در معرض دما به همراه دارند. در محصولات لاستیکی که به ابعاد بحرانی یا دقیق احتیاج دارند ، باید دمای استفاده از قطعات لاستیکی را اندازه گیری کرد و همچنین زمان لازم برای تثبیت قطعه در دمای گفته شده را باید تعیین کرد.

 شرینکیج قطعات لاستیکی

اصطلاحات ابعادی

ابعاد ثابت – به موازات خط تقسیم قالب یا خطوط تقسیم مقاطع اصلی قالب هستند و ابعادی هستند که تحت تأثیر تغییر ضخامت پرت مواد یا جای قیچی دور قطعه قرار نمی گیرند.

ابعاد بسته شدن – عمودی در خط تقسیم قالب یا در خطوط تقسیم بخشهای اصلی قالب هستند و ابعادی هستند که تحت تأثیر تغییر ضخامت پرت مواد یا جای قیچی دور قطعه قرار می گیرند.

ابعاد بسته شدن تحت تأثیر چندین عوامل موثر بر تلورانس لاستیک اضافی به موارد ذکر شده در بالا از جمله ، وزن و شکل موجودی مواد اولیه ، مشخصات جریان آن موجودی و انواع شیارهای دورچین یا سایر وسایل تسکین دهنده در قالب ، تحت تأثیر قرار می گیرد.

این متغیرها همه در درجه نهایی تولید قالب تأثیر خواهند گذاشت.

اگرچه تحت تأثیر تغییرات ضخامت پرت مواد قرار می گیرد ، ابعاد بسته شدن همیشه به ضخامت پایه دورچین مربوط نیستند.

در فرآیندهای تولیدی که شامل تراش ماشین یا لاستیک یک محصول لاستیکی ساخته شده است ، قالب خود با پرت مصنوعی ضخیم تری نسبت به قطعات لاستیکی که برای خاموش کردن دست یا افتادن دست طراحی شده اند ، طراحی می شود.

بنابراین ، اگرچه همان قسمت لاستیکی از دو منبع مختلف ممکن است دارای ابعاد طراحی باشد ، اما ممکن است بسته به روند قالب گیری و روش خاموش کاری استفاده شود ، تفاوت در ضخامت پایه فلش در خط تقسیم نیز از خود نشان دهند.

اکثر قطعات لاستیکی قالب ریزی شده مکانی منطقی برای طراح قالب برای تعیین محل جدا سازی دارند که امکان کنترل سالم ابعاد را فراهم می کند.

تضمین کیفیت Temco

در کل مراحل طراحی و توسعه ، کارکنان متخصص ما برای کمک به شما در کنار شما خواهند بود. ما می توانیم اطمینان حاصل کنیم که هر محصول نیازها و مشخصات شما را برآورده می کند.

کارکنان ما در هر مرحله از توسعه محصول شما با شما کار خواهند کرد ، اطمینان حاصل کنید که مواد و کیفیت محصول به دلخواه شماست.

Temco در میان شرکت های قالب سازی لاستیک ایران پیشتاز است. ما بهترین تولید کننده محصولات سفارشی هستیم که نیاز به ترکیبات خاص یا طراحی منحصر به فرد دارند.

متخصصان ما در همه جنبه های قالب گیری لاستیک تجربه بی نظیری دارند و توانایی بی نظیری را در حل مسئله ارائه می دهند . به ما این امکان را می دهند که با محصولی کار کنیم که چالش های خاص قالب مانند این عوامل موثر بر تلورانس لاستیک را دارند.

پشتیبانی خدمات مشتری ما ارتباط محترمانه و قابل اطمینان را به مشتریان Temco ارائه می دهد. ما همچنین پیگیری های جزئی گرا را با هر مشتری انجام می دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که آنها از عملکرد داخلی هر مرحله از فرآیند آگاهی دارند.

محمد تمثال

مهندس مکانیک و علاقمند به قالب سازی و تولید انواع قطعات سیلیکونی و پلاستیکی هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo