temcorubber logo

تزریق چند مرحله ای پریفرم

به این خدمت یا کالا نیاز دارید؟

قالب بادی

در قسمت قبل این مقاله با پریفرم و نحوه به کار بردن آن در فرآیند قالب گیری آشنا شدیم. همچنین گفتیم که پریفرم در قالب های تزریقی ممکن است به روش تک مرحله ای یا چند مرحله ای به یک قالب بادی تبدیل شود. روش تک مرحله ای را در قسمت قبل بررسی کردیم که شما میتوانید برای مطالعه این روش اینجا کلیک کنید.

در این مقاله قصد داریم به دیگر بخش های جذاب پریفرم از جمله روش چند مرحله ای بپردازیم.

 

تزریق چند مرحله ای پریفرم

فرآیند تزریق دو مرحله ای که به آن گرمایش مجدد نیز گفته میشود ، عمل قالب گیری تزریقی پریفرم را کاملا از عمل قالب گیری بادی جدا می کند. در واقع ، این دو روش ممکن است توسط تولید کنندگان مختلف در مکان های گوناگون و همچنین با فاصله زمانی مختلفی که بسته به نوع ماشین و فرآیند تولید دارد ، انجام شود.

 

 

قالب بادی

 

از طرف دیگر ، به کار بردن این فرآیند شامل دو عملیات گرمایش است. این دو مرحله گرمایش منجر به استفاده بیشتر انرژی و افزایش تاثر حرارت در پلیمر می شود. به دلیل گرمای بالایی که این روش دارد باید در نظر داشت که از یک پریفرم مناسب برای این کار استفاده شود. چرا که پریفرم باید در برابر دما و حرارتی که به آن وارد میشود مقاوم باشد.

توجه به این نکات میتواند تاثر به سزایی در تولید محصول نهایی داشته باشد و یک محصول با کیفیت و مقاوم را به ارمغان آورد.

 

گروه صنعتی تمکو متخصص طراحی و ساخت انواع قالب های لاستیک ، سیلیکونی و بادی پت و پلی اتیلن میباشد. تمکو با بهره گیری از مهندسان متخصص و با تجربه خود و با استفاده از به روز ترین روش های ساخت قالب در دنیا محصولی با کیفیت را به ارمغان می آورد.

شما میتوانید گروه صنعتی تمکو را در اینستاگرام و آپارات دنبال کنید.

محمد تمثال

مهندس مکانیک و علاقمند به قالب سازی و تولید انواع قطعات سیلیکونی و پلاستیکی هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo