temcorubber logo

انواع قطعات دستگاه های بلیسترینگ

به این خدمت یا کالا نیاز دارید؟

انواع قطعات دستگاه های بلیسترینگ

انواع قطعات دستگاه های بلیسترینگ

انواع قطعات دستگاه های بلیسترینگ و سایز پارتهای دستگاه های بسته بندی قرص در کمترین زمان و بالاترین کیفیت و بهترین متریال.

دستگاه بلیسترینگ چیست؟

دستگاه بلیسترینگ یک دستگاه حباب ساز و بسته بندی است. که روند بسته بندی مواد غذایی و مواد دارویی را به شکل مناسب و کاملاً بهداشتی انجام می‌دهند. این فرایند ممکن است به صورت شکل دهی حرارتی یا همان ترموفرمینگ انجام گیرد یا در برخی دیگر از این دستگاهها از تکنولوژی‌های سرد و به کمک فشار انجام می‌گیرد. این نوع بسته بندی مدل‌های مختلفی دارد که برخی از آنها به صورت کامل و یک حباب برجسته هستند و برخی نیز به صورت چند حباب در کنار هم بوده که بیشتر برای صنعت بسته بندی قرص به کار گرفته می‌شود.

کاربردهای دستگاه بلیستر

دستگاه های بلیسترینگ برای نقش‌های مختلفی به کار گرفته می‌شود که مهمترین آن بسته بندی است. از آنجایی که بیشترین کاربرد این دستگاه‌ها مربوط به بسته بندی قرص و مواد دارویی هست، در بسیاری از منابع از آنها برای بلیستر قرص یاد می‌شود. اما به طور کلی کاربرد دستگاه‌های بسته شامل سه گزینه اصلی زیر است:

  • بلیستر دارو: مواد دارویی نباید در معرض هوای آزاد و اکسیژن قرار گیرند و این باعث می‌شود که فاسد شوند. فرایند بلیسترینگ مانع از رسیدن اکسیژن به این مواد دارویی شده و در نتیجه امکان خراب شدن و فاسد شدن آن‌ها کاهش می یابد. بلیستر دارو و بلیستر قرص نمونه اصلی این کاربرد هستند.
  • بلیستر مواد غذایی: نمونه‌های مختلفی از این کاربرد دستگاه بلیسترینگ موجود است که قابل لمس‌ترین آنها بسته بندی دراژه های شکلاتی و همچنین آدامس‌های خوراکی است که در قالب‌های مختلف و به صورت قرص‌های دارویی انجام می‌گیرد.
  • بلیستر کالا در صنایع حساس: برخی از قطعات حساس خودرو مانند حسگرها و همچنین قطعات حساس کامپیوتر نیاز به مراقبت ویژه و بسته بندی خاص دارند و به همین دلیل کارخانجات تولیدکننده آنها به سراغ روش بلیسترینگ و دستگاه های بلیسترینگ می‌روند.
محمد تمثال

مهندس مکانیک و علاقمند به قالب سازی و تولید انواع قطعات سیلیکونی و پلاستیکی هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo