temcorubber logo

اهمیت انتخاب مواد در قطعات لاستیکی خودرو

به این خدمت یا کالا نیاز دارید؟

اهمیت انتخاب مواد در قطعات لاستیکی خودرو

اهمیت انتخاب مواد در قطعات لاستیکی خودرو

اهمیت انتخاب مواد در قطعات لاستیکی خودرو، غیر قابل چشم پوشی است؛ تا جایی که به جرات می توان گفت که کیفیت قطعات لاستیکی تا حد زیادی به مواد اولیه ی آن بستگی خواهد داشت و استفاده از مواد بی کیفیت باعث خواهد شد تا محصول نهایی کیفیت فوق العاده پایینی داشته باشد.
این موضوع سبب شده است تا در حال حاضر صنایع از اهمیت انتخاب مواد در قطعات لاستیکی خودرو آگاه باشند و قطعاتی را تولید و تهیه نمایند که از کیفیت مواد اولیه ی آن مطمئن باشند.

اهمیت انتخاب مواد در قطعات لاستیکی خودرو

مواد اولیه قطعات لاستیکی خودرو

قطعات لاستیکی خودرو از مواد مختلفی تهیه می شوند. اهمیت انتخاب مواد در قطعات لاستیکی خودرو باعث شده است تا تولیدکنندگان به صورت دقیق به ترکیب مواد مورد نیاز بپردازند تا کیفیت قطعات لاستیکی و تایر ها افزایش یابد.
بهتر است بدانید کائوچو جزء اصلی ترین متریال های مورد نیاز برای تولید قطعات لاستیکی خودرو به شمار می رود. کائوچو انواع مختلفی دارد و برای قطعات لاستیکی مختلف از ترکیبات خاص آن استفاده میگردد.
در حال حاضر کائوچوی طبیعی و مصنوعی جزء رایج ترین موادی هستند که برای تولید قطعات لاستیکی خودرو استفاده می‌شوند. استفاده ی صحیح و انتخاب مقادیری مناسب از این متریال ها باعث خواهد شد تا لاستیک تولید شده از کیفیت بالایی برخوردار باشد.
اهمیت انتخاب مواد در قطعات لاستیکی خودرو باعث شده است تا تولید کنندگان کمتر از کائوچوی بازیافتی استفاده کنند. اما در برخی قطعات استفاده از این مواد نیز باعث کاهش کیفیت قطعات نخواهد شد و در مقادیر مناسب میتوان به استفاده از آن ها پرداخت.
در مطالب آینده در مورد کائوچوی طبیعی و مصنوعی بیشتر توضیح خواهیم داد اما به طور خلاصه میتوان گفت که کائوچوی طبیعی از نوعی شیره ی درخت بدست می‌اید و در ساخت آن هیچگونه مواد پلیمری شرکت نخواهد داشت، اما کائوچوی مصنوعی کاملا از مواد نفتی ساخته میشود و معمولا توسط شرکت های پتروشیمی تولید می‌گردد.

اهمیت انتخاب مواد در قطعات لاستیکی خودرو

اهمیت انتخاب مواد در قطعات لاستیکی خودرو

اهمیت انتخاب مواد در قطعات لاستیکی خودرو سالهاست که بر تولیدکنندگان قطعات و فعالان صنعت خودروسازی اثبات شده است. استفاده از مواد با کیفیت در ساخت قطعات لاستیکی باعث میشود تا مقاومت قطعه تا حد زیادی افزایش پیدا کند و طول عمر آن تا چند برابر افزایش یابد.
ترکیب صحیح مواد اولیه قطعات لاستیکی باعث افزایش خاصیت ارتجاعی قطعه می‌شود بنابراین استفاده از آن در بخش های مختلف خودرو باعث افزایش راندمان و حتی کاهش مصرف انرژی خواهد شد.
بهتر است به این نکته هم توجه داشته باشید که لاستیک های تولید شده با مواد بی کیفیت ممکن است در مدت زمانی کوتاه دچار فرسایش شوند و با روغن های مختلف واکنش دهند و در نتیجه باعث ایجاد مشکلات مختلف در بخش های مختلف خودرو شوند.

اهمیت انتخاب مواد در قطعات لاستیکی خودرو

نکات مهم در تولید قطعات لاستیکی خودرو

امروزه اهمیت انتخاب مواد در قطعات لاستیکی خودرو، پوشیده نیست اما علاوه بر انتخاب مواد استفاده از روش های مناسب تولید قطعات لاستیکی نیز اهمیت قابل توجهی خواهد داشت.
تولیدکنندگان معتبر برای تولید قطعات لاستیکی عوامل مختلفی را در نظر می‌گیرند که از میان آن ها میتوان به انتخاب قالب های مناسب اشاره نمود. قطعات با توجه به سطح پیچیدگی، کیفیت و اندازه ی خود میتوانند با روش هایی کاملا متفاوت تولید شوند.

محمد تمثال

مهندس مکانیک و علاقمند به قالب سازی و تولید انواع قطعات سیلیکونی و پلاستیکی هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo