temcorubber logo

کیفیت محصولات لاستیکی

به این خدمت یا کالا نیاز دارید؟

کیفیت محصولات لاستیکی

کیفیت محصولات لاستیکی

امروزه بسیاری از صنایع به کیفیت محصولات لاستیکی اهمیت زیادی می‌دهند، چون این موضوع اثبات شده است که استفاده از محصولات لاستیکی با کیفیت، نه تنها باعث افزایش راندمان محصولات خواهد شد، بلکه طول عمر بالای محصولات را نیز تضمین خواهد نمود.
محصولات لاستیکی برای این که از کیفیت قابل توجهی برخوردار باشند باید از یک سری فاکتور ها بهره مند گردند. در ادامه تصمیم گرفته ایم تا به معرفی این فاکتورهای و ویژگی ها بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

انواع محصولات لاستیکی

محصولات لاستیکی در صنایع زیادی به کار گرفته می شوند. لاستیک ها به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارند در بسیاری از موارد تنها قطعاتی خواهند بود که میتوان در بخش هایی خاص مورد استفاده قرار داد. کیفیت محصولات لاستیکی بالاتر از محصولاتی است که از پلاستیک ساخته شده اند به همین دلیل در اکثر مواد تنها انتخاب ممکن خواهند بود.
از میان انواع محصولات لاستیکی که امروزه در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند میتوان به عایق ها، واشرها، نوار نقاله، نوارهای درزگیر و ورق های نسوز اشاره نمود. این محصولات میتوانند با توجه به کاربرد خود از متریال های مختلف مانند سیلیکون، کائوچو و مواد پلیمری مختلف ساخته شده باشند.
محصولات لاستیکی، صنایع هنری را نیز در بر می‌گیرند به طوری که امروزه از برخی لاستیک ها، مانند لاستیک های سیلیکونی، در تولید وسایل هنری و هنر های دستی استفاده می شود.

کیفیت محصولات لاستیکی

مراحل تولید محصولات لاستیکی

برای اینکه کیفیت محصولات لاستیکی در سطح مناسبی قرار داشته باشد، باید تمامی مراحل تولید لاستیک به خوبی انجام شود. مرحله ی اول یعنی انتخاب مواد لاستیکی مهمترین مرحله در تولید محصولات لاستیکی به شمار خواهد رفت، بهتر است بدانید هر کدام از محصولات لاستیکی با توجه به کاربردی که دارند از موادی کاملا متمایز و منحصر به فرد تولید می‌شوند.

در صورتی که مواد به خوبی انتخاب و ترکیب شوند می توان با استفاده از نرم افزار های مختلف به طراحی قالب های لاستیکی پرداخت و با دستگاه های برش صنعتی آن ها را تولید نمود.
امروزه دستگاه ها و تکنولوژي های نوین، جایگزین اصلی روش های سنتی در تولید قطعات لاستیکی شده اند؛ به طوری که تقریبا تمامی مراحل طراحی، انتخاب مواد و تولید قطعات لاستیکی به صورت کاملا مکانیزه انجام میشود.

کیفیت محصولات لاستیکی
عوامل تعیین کننده ی کیفیت محصولات لاستیکی

همانطور که در طول مطلب به آن اشاره نمودیم موارد زیادی وجود دارند که در کیفیت محصولات لاستیکی اهمیت زیادی خواهند داشت. انتخاب مواد با کیفیت و استفاده از روش های بهینه تولید قطعات یکی از اصلی ترین گزینه ها خواهند بود اما علاوه بر این دانش تخصصی تولید قطعات لاستیکی نیز اهمیت بسزایی در تولید محصولات با کیفیت خواهد داشت.
تولیدکنندگان محصولات لاستیکی باید از دستگاه ها و تکنولوژي های روز برخوردار باشند تا بتوانند با کمترین هزینه و بهترین کیفیت ممکن به تولید قطعات لاستیکی در تعداد بالا بپردازند.
امروزه برای افزایش کیفیت محصولات لاستیکی از روش های مختلفی استفاده میشود که از میان آن ها میتوان به استفاده از قالب های تزریقی اشاره نمود.با استفاده از این قالب ها میتوان دور ریز ها و پلیسه ی قطعات را کاهش داد و محصولی کاملا منحصر به فرد را تولید نمود..

محمد تمثال

مهندس مکانیک و علاقمند به قالب سازی و تولید انواع قطعات سیلیکونی و پلاستیکی هستم.

یک پاسخ

  1. سلام و ممنون از مقاله خوبتون
    یک سوال برای بنده مطرح شده که مطمئنا شما پاسخش رو می دونید
    میخوام بدونم چجوری میشه سطح کیفیت در تولید قطعات لاستیکی را به بالاترین حد خود برسونیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo