temcorubber logo

چاپ روی سیلیکون چیست و چگونه انجام میشود؟

به این خدمت یا کالا نیاز دارید؟

چاپ روی سیلیکون

چاپ سیلیکون چیست؟

سیلیکون پلیمری است که به طور گسترده در صنایع نساجی، هوافضا، خودرو و حتی بهداشت و درمان استفاده می‌شود. ویژگی منحصر به فرد آن نسبت به سایر پلیمرها، الاستیسیته و مقاومت بسیار بالا برای تحمل فشار و حرارت است.
همانطور که میدانید سیلیکون یکی از متریال هایی است که در مقابل سرما و گرما بسیار مقاوم می باشد. در نتیجه امکان چاپ روی سیلیکون بسیار آسان است.

چاپ روی سیلیکون
در سال‌های اخیر، روش‌های سطح-کاری مانند چاپ بر روی محصولات مختلف مورد توجه قرار گرفته است چرا که ظاهر محصولات را به شکل منحصر به فردی تغییر می‌دهند. به عبارت دیگر، این روش‌ها موجب افزایش فروش محصولات می‌شوند.

با توجه به محبوبیت سیلیکون در صنایع مختلف، این سوال مطرح می‌شود که آیا امکان چاپ نوشته یا مارک روی قطعات سیلیکونی نیز وجود دارد یا نه که البته پاسخ این پرسش مثبت است. در واقع، صنعت چاپ سیلیکون موجب افزایش فروش و محبوبیت محصولات سیلیکونی شده است.

چاپ سیلیکون

مراحل مختلفی در فرآیند چاپ بر روی سیلیکون طی می شوند تا نتیجه ی مطلوب بدست بیاید. اولین گام ساختن صفحه ای است که تصویری که باید چاپ شود بر روی آن نقش بسته است. این صفحه شامل یک قاب فلزی است که نقش آن نگه داشتن مش(Mesh) است. بیشتر مش ها از فلز و در ابعاد گوناگون ساخته می شوند.

چاپ روی سیلیکون

برای کاربردهای خاص مش را می توان از جنس ابریشم، پلی استر یا نایلون نیز ساخت. در مواردی که به چاپ بسیار دقیق با جزییات و ظرافت نیاز باشد مشی با روزنه های کوچک تر مورد استفاده قرار می گیرد. مش به قاب فلزی متصل است و تحت کشیدگی با مقدار معینی قرار دارد.

در گام بعدی تصویری که قرار است بر سیلیکون نقش ببندد به صفحه ی چاپ منتقل می شود. این تصویر با استفاده از یک فیلم که بعدا در مقابل اشعه ی فرابنفش قرار داده می شود به مش منتقل می گردد. نور فرابنفش باعث عمل آمدن (Curing) فیلم می شود.

قسمت های بین تصویر و لبه های قاب پر می شوند تا از نشت جوهر جلوگیری شود. دو روش برای جلوگیری از نشت جوهر وجود دارد: استفاده از نوار چسب های مخصوص و دیگری استفاده از مایعی محلول در آب که به منظور راحتی در دیدن معمولا قرمز رنگ است. این مایع بر قسمت هایی از صفحه اعمال می شود و به وسیله ی آن نقص های موجود در تصویر اصلاح می گردد.

چاپ روی سیلیکون

هنگامی که صفحه خشک شد آماده ی قرار گرفتن در قالب لاستیک قسمتی که چاپ باید روی آن انجام شود است. پایه ی قرار گیری قطعه با استفاده از یک پیش نمونه از قطعه و از جنس مخلوط مایع دو جزئی ساخته می شود. قرار دادن دقیق صفحه بر روی قطعه بسیار اهمیت دارد.

گام بعدی اعمال جوهر سیلیکونی است. جوهر سیلیکونی کاربردهای بسیار متنوعی دارد و مزایای بسیاری نسبت به جوهر معمولی دارد. جوهر های سیلیکونی در رنگ های متلف تولید می شوند و با ترکیب آنها می توان رنگ های جدیدی نیز بدست آورد. جوهر های سیلیکونی به تنهایی با قرار گرفتن در معرض هوا خشک نمی شوند. در هنگام آماده سازی جوهر، ماده ای برای ویسکوزیته و همچنین کاتالیزوری برای کیور شدن تحت حرارت به آن اضافه می شود.

کاتالیزور از پلاتینیوم مایع ساخته می شود. همه ی ترکیبات باید با دقت 0.1 میلی گرم وزن شوند. هنگامی که مخلوط جوهر آماده شد برای چندین ساعت قابل استفاده باقی می ماند.

گام بعدی فیکس کردن قطعه یا قطعات سیلیکونی در قالب است. جوهر با کمک یک کاردک یا غلتک بر قسمتی از صفحه که بر بالای تصویر قرار دارد اعمال می شود و تمامی قسمتی که چاپ باید بر روی آن انجام شود تحت پوشش جوهر قرار می گیرد. سپس قطعه ی سیلیکونی به مدت 2 تا 6 دقیقه در یک کوره(Oven) قرار داده می شود تا فرآیند Curing انجام شود.

چاپ روی سیلیکون

روش چاپ اسکرین بر روی سیلیکون مزایای بسیاری دارد. از جمله اینکه وقتی دیگر صفحه ای مورد نیاز نباشد می توان به راحتی آن را تمیز کرده و مجددا از آن استفاده نمود. جوهر آماده شده را می توان به مدت طولانی در شرایط فمحلی خنک قرار داد و بدون نگرانی از Cure شدن، مجددا آن را مورد استفاده قرار داد. در صورتی که در طی چاپ اشتباهی رخ دهد، تا پیش از Cure شدن جوهر می توان آن را پاک نمود و مجددا چاپ را انجام داد.

چاپ روی سیلیکون

در روش چاپ بر روی قطعه ی سیلیکونی با استفاده از جوهر سیلیکونی پیوندی قوی بین جوهر و قطعه به وجود می آید که در برابر شرایط جوی و اصطکاک مقاوم است.دیگر مزیت چاپ اسکرین روی سیلیکون این است که نیاز به اعمال فشار بر سیلیکون نیست و همچنین می توان بر روی هر سطح غیر تختی با هر نوع انحنا عمل چاپ را انجام داد. در این روش امکان چاپ توسط جوهرهای مختلف بر روی انواع متریال مانند پارچه، سرامیک، چوب، کاغذ، شیشه، فلز و پلاستیک وجود دارد.

گروه صنعتی تمکو رابر تنها تولید کننده ی کیپد سیلیکونی رسانا و تنها ارائه دهنده ی خدمات چاپ بر روی انواع کیبورد سیلیکونی در کشور است. مهندسین زبده ی ما با تجربه ی یک دهه فعالیت در صنعت قالبسازی سیلیکون و پلاستیک و خدمات چاپ، آماده اند تا از ابتدای مرحله ی طراحی تا انتهای فرآیند تولید همراه شما باشند.

در صورتی که به دنبال سفارش و ساخت قالب صفحه کلید سیلیکونی هستید و یا قصد چاپ بر روی کیپد سیلیکونی خود را دارید با تمکو رابر تماس بگیرید.

CTA

گروه صنعتی تمکو رابر به عنوان اولین و تنها تولید کننده ی کیپد سیلیکونی در ایران مفتخر است که کلیه ی خدمات طراحی، ساخت و چاپ بر روی صفحه کلید سیلیکونی را با طراحی رایگان و در هر تیراژی که مد نظر شماست در ارزان ترین حالت ممکن ارائه می دهد.

جوهرهای چاپ سیلیکون

تنها جوهرهای مبتنی بر سیلیکون می‌توانند به لایه‌های سیلیکونی بچسبند. یکی از بهترین جوهرهای سیلیکونی در جهان، جوهرهای سیلیکونی Natron™ SE™ هستند. استفاده از این جوهرهای سیلیکونی بسیار ساده است در حالی که انعطاف‌پذیری و شفافیت فوق‌العاده‌ای را نیز ارائه می‌دهند.

جوهرهای سیلیکونی به شدت مقاوم و قابل شخصی‌سازی هستند چراکه در رنگ‌های بسیار متنوعی ارائه می‌شوند. به منظور استفاده از این جوهرها به حرارت نیاز است. هنگام آماده‌سازی جوهر برای چاپ سیلیکون، اتصال عرضی و همچنین واحدی برای کنترل ویسکوزیته اضافه می‌شود. همچنین، یک کاتالیزور به منظور عمل آوردن و پخت جوهر به کار می‌رود.

تمامی مواد اولیه باید به دقت وزن شوند. پس از دستیابی به رنگ دلخواه، برای مدت زمان طولانی قابل استفاده می‌ماند. چاپ سیلیکون به کمک جوهر مبتنی بر سیلیکون، پیوند بسیار محکمی را ایجاد می‌کند که منجر به تولید محصولی مقاوم در برابر آب و سایش می‌گردد.

فرآیند ترکیب رنگ‌های پایه مختلف به منظور به دست آوردن رنگ دلخواه، یک رویه‌ی به شدت کنترل شده است. فرمول نشان‌دهنده‌ی نوع و وزن دقیق هر رنگدانه ایجاد می‌شود. مقادیر رنگدانه‌ها تا دست یافتن به رنگ دلخواه تنظیم می‌شوند. سپس، فرمول به دست آمده به منظور تضمین تولید دقیق در طول عمر محصول ثبت می‌شود.

در همین راستا، روش‌های مختلفی نیز برای چاپ نوشته روی قطعات سیلیکونی وجود دارد؛ از جوهرها و اسپری‌های مبتنی بر سیلیکون گرفته تا استفاده از لیزر و روش‌های پیشرفته‌ی جدید. برخی از این روش ها عبارتند از:

استفاده از لیزر؛
چاپ سیلک اسکرین؛
قلم‌زنی؛
نقش‌زنی؛
استفاده از جوهرهای سیلیکونی.

چاپ روی سیلیکون

به طور کلی، چهار روش اصلی به منظور چاپ مارک روی قطعات سیلیکونی وجود دارد:
نقش‌زنی و قلم‌زنی مستقیم مارک مورد نظر در قالب ابزار: در طول فرآیند ساخت قالب CNC، مارک نقش‌زنی یا قلم‌زنی شده به طور مستقیم بر قالب‌های سیلیکون بازار حک می‌شود.
مارک چاپ شده: چاپ کردن به طور گسترده به منظور قرار دادن یک مارک روی محصولات سیلیکونی بکار می‌رود.
مارک حکاکی شده به کمک لیزر.
مارک اپوکسی.

یکی از رایج‌ترین روش‌های چاپ سیلیکون، چاپ سیلک اسکرین است. مش‌های اسکرین در اندازه‌های بسیار متنوعی وجود دارند و بسته به تصویر نهایی موردنظر انتخاب می‌شوند. یکی از مزایای این روش، امکان اعمال چندین تصویر بر روی یک قطعه‌ی سیلیکونی است.
چاپ بر روی قطعات سیلیکونی موجب افزایش کارآمدی و عملکرد قطعه‌ی موردنظر می‌شود. به علاوه، چاپ سیلیکون منجر می‌شود که محصول نهایی از نظر بصری برای مشتریان بالقوه جذاب‌تر شود. در نتیجه، فروش محصولات نیز افزایش می‌یابد.

فرآیند چاپ روی قطعات سیلیکونی

گاهی پیش می آید که بخواهیم روی قطعات سیلیکونی عبارتی را درج کنیم. این عبارت ممکن است جنبه ی تزئینی یا تبلیغاتی داشته باشد و یا حتی ضروری باشد که این عبارت روی قطعه چاپ شود. مثلا حروف روی صفحه کلید.

به صورت کلی چهار نوع چاپ روی سیلیکون وجود دارد.

روش اول چاپ توسط قالب: در این روش حروف و یا علائم مورد نیاز توسط دستگاه CNC روی قالب تراشیده می شود و پس از قالب گیری علائم و حروف یک دست روی سیلیکون وجود خواهد داشت.

روش دوم حکاکی به وسیله ی لیزر: یکی از روش های چاپ روی سیلیکون، حکاکی به وسیله ی لیزر می باشد. در این روش اشعه ی لیزر روی قطعه ی سیلیکونی را خراش داده و طرح یا حروف مورد نظر شما را روی سیلیکون چاپ می نماید.

روش سوم چاپ به وسیله دستگاه چاپ تامبو: با کمک این دستگاه می توان تعداد زیادی قطعه سیلیکونی را با دقت و سهولت چاپ زد. در این چاپ می توانید از رنگ های متفاوت استفاده نمایید و کیفیت و ماندگاری چاپ بسیار بالاست.

چاپ روی سیلیکون

آیا می توان قطعات سیلیکونی را به صورت چند رنگ ایجاد نمود؟

بله. این قابلیت وجود دارد. کافی است که در هنگام قالب گذاری، قطعات سیلیکونی رنگی که به صورت لقمه است را در مکان مناسب قرار دهیم.

آیا قابلیت چاپ روی قطعات سیلیکونی وجود دارد؟

بله. شما می توانید به سه روش چاپ توسط قالب، حکاکی به وسیله ی لیزر و چاپ به کمک دستگاه تامبو عملیات چاپ را انجام دهید.

گروه صنعتی تمکو رابر تنها ارائه دهنده ی خدمات چاپ بر روی کیپدهای سیلیکونی در ایران است. با ما تماس بگیرید تا نیازتان را به بهترین وجه و با کمترین قیمت برآورده کنیم.

CTA

ساخت قطعات سیلیکونی چند رنگ به همراه چاپ

یکی از ابتکارات جدیدی که می توان در ساخت قطعات سیلیکونی چند رنگ به کار برد، استفاده از رنگ های متفاوت به صورت ترکیبی می باشد. این موضوع باعث می شود که طراحی ها بسیار زیباتر شوند و جلوه ی کار بیشتر گردد. عمدتا ترکیب رنگ در ساخت قطعات سیلیکونی چند رنگ باعث زیبا تر شدن طرح ها می شود. اما فرآیند چند رنگ نمودن قطعه های سیلیکونی به چه صورت است؟

عمدتا ساخت قطعات سیلیکونی به این صورت است که باید سیلیکون را در داخل قالب تزریق نماییم و تحت فشار و دما سیلیکون تزریق شده شکل قالب را به خود می گیرد. قطعات یک رنگ عمدتا جذابیت زیادی ندارند و یک رنگ بودن تمام قطعه هیچ تمایزی در شکل ایجاد نمی کند و این موضوع می تواند در مواردی بسیاری مشکل آفرین باشد. مثلا فرض نمایید می خواهید صفحه کلیدی را برای کنترل و اعمال دستور به یک دستگاه با قالب های سیلیکونی اجرا نمایید.چاپ روی سیلیکون

قطعا هر کلید باید رنگ خاص خود را داشته باشد و نمی توان تمامی دکمه ها را یک رنگ اجرا نمود و یا حتی ممکن است کارفرما در سفارش خود بخواهد یک قسمت از قطعه، رنگ منحصر به فردی داشته باشد.

در چنین مواردی نیاز است که قطعات سیلیکونی به صورت چند رنگ تولید و اجرایی شوند. اما این عملیات چگونه صورت می گیرد. از آن جایی که سیلیکون هایی که در قالب های فلزی مورد استفاده قرار می گیرند به صورت لقمه ای می باشند، می توان هر قسمت از قالب را که می خواهیم رنگ متمایز داشته باشد، با یک لقمه ی سیلیکونی با رنگ دلخواه پر نماییم.

به این ترتیب هنگام اعمال فشار و حرارت به قطعه، لقمه ها با رنگ انتخابی ما در محل مورد نظر به هم جوش خورده و خروجی کار در آن قسمت دارای رنگی متفاوت خواهد بود.

گرچه روش ساخت قطعات سیلیکونی چند رنگ به همراه چاپ دقت بالایی ندارد و ممکن است سیلیکون ناخواسته به برخی قسمت های دیگر نشت کند و رگه های رنگی در قطعه ی کار ایجاد شود، اما برای قطعاتی که تو کار هستند و دور از چشم افراد می مانند، می تواند کارساز باشد.

چگونگی چاپ اعداد روی کیبورد سیلیکونی

چاپ اعداد بر روی کیبورد سیلیکونی با استفاده از دستگاه چاپ تامپو انجام می شود. شایان ذکر است که اعداد و حروف چاپ شده بر روی تمام کیبورد های موجود در بازار با استفاده از دستگاه چاپ تامپو صورت گرفته است. چاپ تامپو از طول عمر بالایی برخوردار می باشد و به همین دلیل است که از این دستگاه برای چاپ اعداد روی کیبورد سیلیکونی استفاده می‌ شود.

با استفاده از این دستگاه، چاپ بر روی انواع قطعات با ظاهر مختلف مانند (سطوح گود، مسطح، خطی، گرد و حتی خمیده) امکان پذیر است. این نکته را در نظر داشته باشید که هزینه چاپ تامپو نسبت به مابقی روش های چاپ بسیار کم بوده که همین مسئله باعث شده تا بسیاری از افراد از این دستگاه برای چاپ اعداد بر روی کیبورد سیلیکونی استفاده کنند.

این دستگاه در دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در بازار موجود می باشد که در تعداد چاپ محدودیت ندارد و شما می توانید چاپ‌های قطعات کوچک و قطعات بزرگ را توسط این دستگاه انجام دهید.

مراحل چاپ اعداد بر روی کیبورد سیلیکونی

برای چاپ بر روی کیبورد سیلیکونی در ابتدا باید طرحی که قرار است بر روی کیبورد چاپ شود، طراحی شده و فیلم لیتوگرافی آن به شابلون و کلیشه تبدیل شود. بعد از ساخته شدن شابلون و کلیشه، کیبورد را باید درون فیکسچر قرار داد تا در هنگام چاپ، کیبورد حرکت نکند. در صورت حرکت نکردن کیبورد چاپ دقیق انجام می شود. در نهایت پد سیلیکونی با توجه به ابعاد کیبورد طراحی می شود و با آغشته شدن به جوهر و قرار گرفتن پد سیلیکونی بر روی دکمه های کیبورد، چاپ انجام می شود.

این نکته را در نظر داشته باشید که در انتها با استفاده از روکش UV ماندگاری حروف و اعداد چاپ شده بر روی کیبورد را بالا میبرند.

ما در تیم وب سایت تمکو رابر تمام تلاش خود را کردیم تا شما در این محتوا با چاپ اعداد بر روی کیبورد سیلیکونی آشنا شوید اما اگر به اطلاعات بیشتری نیاز دارید می توانید با ما تماس بگیرید.چاپ روی سیلیکون

روش‌های چاپ روی کیبوردهای سیلیکونی

به دلیل ارزانی و انعطاف‌پدیری در انتخاب شکل و رنگ، چاپ روی سیلیکون از پر استفاده‌ترین روش‌ها برای چاپ روی کیبوردهای لاستیکی و سیلیکونی است. در حین این پروسه، کیبورد روی یک سطح صاف قرار داده می‌شود تا پرینتر بتواند روی سطح کلید‌ها چاپ را انجام دهد. با توجه به خمیدگی روی کلیدها، می‌توان به‌گونه ای چاپ را انجام داد که کل کلید را بپوشاند یا نوشته را درست در وسط کلید قرار داد.

چاپ روی کلیدها ارزان است ولی دوام کمی دارد. با گذر زمان، رنگ بر اثر برخورد انگشت انسان با آن از بین می‌رود. برای افزایش طول عمر رنگ چاپ شده روی کلید، روش‌های مختلفی وجود دارد.

سرپوش‌های پلاستیکی

سرپوش‌های پلاستیکی باید زمانی استفاده شوند که می‌خواهیم کیبورد سیلیکونی برای مدت خیلی زیادی دوام بیاورد. حروف و اشکال می‌توانند روی سرپوش‌ها قالب‌ریزی، با فرورفتگی روی سطح سرپوش مشخص یا حتی با پلاستیکی به رنگ دیگر قرار داده شده باشند.

این روش، گران‌ترین روش برچسب‌گذاری کلیدهای کیبورد است ولی برای زمان‌هایی که قرار است از کیبوردها استفاده خیلی زیادی شود بهتر از چاپ یا لیزر عمل می‌کند. برای استفاده از سرپوش‌های پلاستیکی باید توجه کرد که پلاستیک استفاده شده باید غیر قابل تجزیه باشد و تا دمایی متناسب با سیلیکون مورد استفاده را بتواند تحمل کند.

این سرپوش‌ها به کلید‌ها بافت می‌دهند و از سطح آن‌ها محافظت می‌کنند.
پوشش‌های روغنی علاوه بر دادن بافت لطیف به کلید، عمر رنگ روی آن‌ها را افزایش می‌دهند.

پوشش قطره‌ای و پوشش پاریلن بعد چاپ

این پوشش‌ها روی کلیدها قرار می گیرند و مانعی میان سطح چاپ شده و محیط اطراف ایجاد می‌کنند و عمر رنگ چاپ شده را افزایش می‌دهند ولی قبل از انتخاب آن‌ها باید محیطی را که قرار است کیبورد در آن استفاده شود بررسی کنید.

لایه‌برداری با لیزر

یکی دیگر از روش‌های چاپ روی کیبوردهای سیلیکونی، لایه‌برداری با لیزر است. در این روش کل قطعه سیلیکونی با یک لایه رنگ پوشانده می‌شود و با استفاده از لیزر بخش‌هایی از آن برداشته می‌شود تا طرح مد نظر روی کلیدها ایجاد شود.

چاپ روی سیلیکون

اگر از ماده اولیه شفاف استفاده می‌کنید، می‌توانید زیر کلیدها چراغ قرار دهید تا از زیر سیلیکون نور ساطع کنند و به اصطلاح کیبوردهای Backlight خواهید داشت. این کار هم به زیبایی کیبورد می‌افزایدو هم باعث واضح شدن اشکال روی کلیدها می‌شود. از آنجا که اشکال و حروف در این روش روی کلیدها چاپ نشده‌اند، استفاده از سرپوش و پوشش ضرورت ندارد.

گروه صنعتی تمکو رابر تنها تولیدکننده ی کربن پیل و کیپد سیلیکونی رسانا در کشور بوده و 0 تا 100 تولید کیپد سیلیکونی را با طراحی رایگان در هر تیراژی برای شما انجام می دهد.

CTA

دلایل استفاده از چاپ روی کیبورد کامپیوتر

در صورتی که از چاپ روی کیبورد کامپیوتر استفاده نشود، کیبورد کاملاً بی استفاده خواهد بود و تمامی ویژگی های سخت افزاری آن ناکارآمد می شود. حال اگر از برچسب استفاده کنیم ،به دلیل اینکه برچسب ها دارای قدرت چسبندگی زیادی نمی باشند و بعد از مدتی کوتاه، از روی سطح بلند خواهند شد برای مدت طولانی کاربرد نخواهند داشت . استفاده از چاپ مزیت‌ های بی شماری دارد و با کمک آن استفاده از کیبورد بسیار آسان و با سرعت خواهد شد. برای سفارش چاپ روی کیبورد سیلیکونی می توانیداز ما کمک بگیرید. همکاران ما در گروه صنعتی تمکو رابر با توجه به سلیقه و نیاز شما به طور حرفه ای چاپ روی کیبورد سیلیکونی را انجام می دهند .

 

مراحل چاپ روی کیبورد کامپیوتر

برای چاپ روی کیبورد کامپیوتر از دستگاه هایی استفاده می کنند که برای چاپ روی انواع قطعات گرد، خمیده، مسطح، گود یا خطی مناسب است و به همین خاطر چاپ هایی یک دست روی کیبورد ایجاد می شود.

1.ساخت ابزار
ساخت ابزار داخلی با پیشرفته ترین دستگاه ها

2.قرص های رسانا
قرص های سیلیکونی آغشته به کربن بیشترین تماس با صفحه کلیدهای لاستیکی سیلیکون دارند. سیلیکون موجود در قرص رسانا به شما امکان می دهد تا به طور ایمن با صفحه کلید قالب سازی کنید.

3. قرار دادن لاستیک سیلیکون روی ابزار
لاستیک سیلیکونی مستقیماً روی ابزار قرار می گیرد. گرما و فشار سیلیکون را به شکل قالب مورد نظر در می آورد.

4. صفحه کلید بعد از چرخه قالب گیری
فشار و گرما از مرحله قبل تا زمان پخت مواد حفظ می شود. قالب باز شده و ورقهای صفحه کلید برای پردازش بیشتر برداشته می شوند.

5.اضافه کردن چندین رنگ
لاستیک سیلیکونی رنگ شده برای تهیه قالب روی تشک قرار می گیرد. در حالی که کلیدها رنگ های خاص خود را حفظ می کنند سیلیکون مخلوط می شود و پایه صفحه کلید را تشکیل می دهد.

6.برداشتن صفحه کلید از ابزار
از شلنگ های هوا برای کمک به برداشتن صفحه کلیدها از ابزار قالب استفاده می شود.

7.سیلک اسکرین
صفحه کلیدهای سیلیکونی قالبگیری شده برای چاپ روی صفحه در خلا قرار می گیرند. سیلیکون موجود در جوهرها در طی فرآیند پخت به صفحه کلید پیوند خورده و در هنگام فعال شدن صفحه کلید خم می شوند.

8.چاپ صفحه نمایش
یک شابلون روی صفحه کلید قرار می گیرد.هر رنگ چاپ روی صفحه نمایش دارای یک شابلون است.

9.آزمایش کردن
صفحه کلیدهای لاستیکی سیلیکون برای اطمینان از خواص مورد انتظار و تحمل مکانیکی و ابعاد مد نظر مشتری آزمایش می شوند.

10.کنترل کیفیت
پس از فرآیند قالب گیری و پس از پخت ، صفحه کلیدهای لاستیکی سیلیکون از ورق خارج می شوند و از نظر کیفیت بررسی می شوند.

در گروه صنعتی تمکو رابر متخصصان و فعالان باتجربه آماده اند تا راهنمایی های کاملی را در اختیار شما قرار دهند.

کافیست به بخش تماس باما مراجعه کنید.

CTA

در صورتی که به تازگی وارد این صنعت شده‌اید، قبل از هر چیزی برای انتخاب مواد مورد نظر با متخصصینی که در این عرصه وجود دارند مشورت کنید تا هم در هزینه و هم در وقت صرفه‌جویی کنید.

چاپ اعداد روی کیبورد سیلیکونی یکی از مهمترین خدمات چاپ محسوب می شود چون اگر چاپ اعداد روی کیبورد سیلیکونی انجام نشود، کیبورد به گونه‌ ای بلااستفاده می ماند. اگر با کیبورد سیلیکونی آشنایی ندارید می توانید بر روی لینک کیبورد سیلیکونی چیست کلیک کنید و یا با مراجعه به مقاله ی انواع کیبورد سیلیکونی به صورت کامل با این نوع کیبورد آشنا شوید.

نکته جالب این است که تا کلمه چاپ مطرح می شود تمام افراد فکر می کنند که عملیات چاپ تنها بر روی کاغذ امکان پذیر است.
اما امروزه صنعت چاپ به گونه‌ ای پیشرفت کرده است که امکان چاپ بر روی بسیاری از متریال ها وجود دارد، برای مثال بهتر است بدانید (شیشه، پلاستیک، سیلیکون و غیره) از آن دسته از متریال‌ هایی هستند که چاپ بر روی آن ها به سادگی انجام می‌ شود و شما می‌ توانید سال ها از قطعه‌ای که چاپ بر روی آن صورت گرفته استفاده کنید.

چاپ چند رنگ روی قاب سیلیکونی موبایل

کاورها و قاب سیلیکونی از جمله کاور های نرم موبایل به حساب می آیند که هم در طرح ها و رنگ های مختلف موجود هستند، هم از نظر ایستادگی روی موبایل بسیار خوش استایل می‌باشند و هم می توان در طرح مد نظر آنها را سفارش داد . این قاب ها به خوبی به لبه‌های گوشی می‌چسبند و با توجه به باریک بودن خود حالت اصلی گوشی را حفظ می‌کنند. از این‌رو استفاده از قاب گوشی سیلیکونی پیشنهاد مناسبی برای کاربرد‌های متعددی می‌باشد. همانطور که گفته شد از ویژگی های خوب این قاب ها این است که می توانید با توجه به سلیقه ی خود قاب مورد نظرتان را در طرح و رنگ دلخواهتان داشته باشید.

چاپ روی سیلیکون

اکثر افراد از قاب های گوشی برای محافظت و تزئین موبایل خود استفاده می کنند. جنس قاب های گوشی معمولا سیلیکون یا پلاستیکی است که چاپ روی قاب سیلیکونی بسیار ساده است و در کوتاه ترین زمان ممکن با انواع رنگ ها و طرح ها انجام می شود .

قاب گوشی را می‌توان با انواع رنگ های روغنی، رنگ های پایه آب به خصوص اکریلیک، اسپری رنگ و… رنگ آمیزی کرد.همچنین این امکان وجود دارد که چاپ چند رنگ روی قاب سیلیکونی موبایل خود داشته باشید.

مراحل چاپ روی قاب موبایل

برای این کار صفحاتی را برای قرار دادن لایه های جوهر روی قاب گوشی به کار می برند. تولید کننده چاپ جوهر را روی هر صفحه می غلتاند، اسفنج می کشد یا فشار می دهد تا زمانی که طراحی شما کامل شود.

آنچه این روند را بسیار وقت گیر می کند این است که چاپگر شما باید یک رنگ بکار ببرد . به همین دلیل باید صبر کند تا رنگ قبل خشک شود و سپس رنگ بعدی را اضافه کند. بنابراین هرچه از رنگ های بیشتری استفاده شود ، روند کار نیز طولانی تر می شود.

در این فرآیند از جوهرهای غلیظ استفاده می شود که رنگ های زنده حتی در زمینه های تاریک ایجاد می کند.

چاپ طرح دلخواه

چاپ طرح دلخواه روی قاب گوشی با رنگ های مختلف ، خدمتی متفاوت از گروه صنعتی تمکو رابر است. شما می توانید با انتخاب طرح و رنگ دلخواه خود و ثبت سفارش در وبسایت ما، یک قاب گوشی با کیفیت بالا، قیمت مناسب و با طرح و و رنگ و سلیقه خود داشته باشید در این حالت علاوه بر محافظت از گوشی موبایل خود میتوانید با توجه به سلیقه خود به آن زیبایی نیز ببخشید و همچنین از آن به عنوان هدیه ای زیبا و منحصر به فرد استفاده کنید .

مزایای چاپ روی قاب سیلیکونی موبایل:
ایده آل برای تعداد بالا

رنگ های روشن و پر جنب و جوش (به دلیل جوهر غلیظ تر)

امکانات بالا برای ایجاد هر طرحی

امکان تخفیف های با حجم بالا

چاپ با کیفیت بالا

ایده آل برای چاپ آرم و …

کلام آخر
اگر فکر می کنید با وجود تمامی مزایایی که در خصوص چاپ روی قاب سیلیکونی موبایل، هم اکنون زمان آن رسیده که قاب دلخواه خود را داشته باشید. میتوانید به بخش تماس با ما مراجعه کنید. کارشناسان ما در این مسیر ابتدا راهنمایی هایی را در اختیار شما قرار داده و سپس قاب سیلیکونی دلخواه را فراهم می آورند.

CTA

گروه صنعتی تمکو رابر تنها تولید کننده ی کیپد سیلیکونی رسانا و تنها ارائه دهنده ی خدمات چاپ بر روی انواع کیبورد سیلیکونی در کشور است. مهندسین زبده ی ما با تجربه ی یک دهه فعالیت در صنعت قالبسازی سیلیکون و پلاستیک و خدمات چاپ، آماده اند تا از ابتدای مرحله ی طراحی تا انتهای فرآیند تولید همراه شما باشند.

محمد تمثال

مهندس مکانیک و علاقمند به قالب سازی و تولید انواع قطعات سیلیکونی و پلاستیکی هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo