temcorubber logo

پاشنه قالب بادی

به این خدمت یا کالا نیاز دارید؟

پاشنه قالب بادی

پاشنه قالب بادی پت حتی قالب هایی که از آلمینیوم ساخته می شوند، می بایست از آهن ساخته شوند. در این مورد مقاله نوشته شده را بخوانید.

مزایا و معایب استفاده از این دسته قالب های بادی آلمینیومی پت در صنعت بسته بندی بشرح ذیل می باشد:

قالب بادی یک فرایند خاص تولید است که با استفاده از آن قطعات پلاستیکی توخالی ساخته می‌شوند و می‌­توانند به یکدیگر وصل شوند. این قطعات همچنین برای ساخت بطری­‌های شیشه‌­ای یا سایر اَشکال توخالی استفاده می‌­شود.

در مجموع سه نوع اصلی قالب بادی وجود دارد: قالب بادی اکستروژن، تزریقی و قالب بادی کششی تزریقی. فرآیند قالب بادی با ذوب شدن پلاستیک و تبدیل آن به پیش‌فرم آغاز می‌­شود. پیش‌فرم یک قطعه پلاستیکی لوله مانند است که سوراخی در یک انتهای آن وجود دارد و هوای فشرده از طریق آن عبور می­‌کند.

در ادامه پیش‌فرم درون قالب قرار داده می‌­شود سپس هوا در آن دمیده می­‌شود. فشار هوا پلاستیک را بیرون می‌­کشد تا با قالب یکدست شود. قالب پس از خنک سازی و سخت شدن پلاستیک باز می‌شود و محصول خارج می‌­شود. هزینه قطعات محصولات پاشنه قالب بادی بیشتر از محصولات قالب تزریقی است، اما پایین­‌تر از محصولات قالب چرخشی است.

مزایا:

این فرایند برای حجم کم و دوره‌­های کوتاه بسیار مناسب است. از آنجا که پریفرم در کل فرآیند آزاد نمی­‌شود، ضخامت دیواره پریفرم می­‌تواند به گونه‌­ای شکل بگیرد که امکان ضخامت دیواره را هنگام دمیدن اشکال مستطیلی و غیر گرد فراهم کند.

معایب:

محدودیت در طراحی بطری، فقط بطری­‌های شامپاین شکل برای نوشیدنی­‌های گازدار در این فرایند ساخته می‌­شود.

محمد تمثال

مهندس مکانیک و علاقمند به قالب سازی و تولید انواع قطعات سیلیکونی و پلاستیکی هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo