temcorubber logo

دستگاه وایرکات

به این خدمت نیاز دارید؟ با تمکو رابر تماس بگیرید.

-وایرکات-چیست

آیا تا به حال نام دستگاه وایرکات را شنیده اید و می دانید دستگاه وایرکات چیست ؟

دستگاه وایرکات بسیار پرکاربرد است و برای تولید قطعات فلزی از آن استفاده می شود. شاید برای شما سوال پیش بیاید که با استفاده از دستگاه وایرکات چگونه می توان قطعات فلزی را تولید کرد؟ در پاسخ به این سوال بهتر است بگوییم که با استفاده از دستگاه وایرکات از طریق تخلیه الکتریکی می توان به تولید قطعات فلزی پرداخت. شایان ذکر است بدانید استفاده از این دستگاه برای تولید قطعات فلزی باعث می شود تا دقت کار به صورت چشمگیری بالا برود.

این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از این ابزار در تولید و ساخت بسیاری از قطعات صنعتی باعث تولید قطعاتی با کیفیت شده است اما از تمام این مسائل مهمتر سرعت بالای این دستگاه باعث می شود تا در تولید بسیاری از قطعات میزان عرضه و تقاضا به یک حد برسد که در این صورت مشکل کمبود قطعه در کشور برطرف می شود.

دستگاه وایرکات چیست ؟

دستگاه وایرکات چیست

دستگاه وایرکات به دستگاهی گفته می‌شود که با استفاده از یک سیم نازک ۲۵ میکرونی بر روی قطعه برش ایجاد می کند، البته این نکته را در نظر داشته باشید که این سیم ۲۵ میکرونی برای برش بر روی قطعه باید در داخل آب دیونیزه که عایق الکتریکی است قرار گرفته باشد. نکته بسیار مهم در مورد دستگاه وایرکات این است که به هیچ وجه فلز را نمی برد بلکه آن را ذوب یا تبخیر می کند. سیم برش و قطعه دارای بار الکتریکی مخالف هستند(یکی مثبت و دیگری منفی). با ایجاد اتصال کوتاه بین سیم حامل بار الکتریکی و قطعه کار بیش از یک میلیون جرقه در ثانیه اتفاق می افتد که با ایجاد دمای بین 8000 تا 12000 درجه ی سلسیوس تکه هایی در مقیاس میکرون را از قطعه کار جدا می کند.

دستگاه وایر کات

در دستگاه وایرکات از چه سیمی استفاده میشود؟

یکی از مهمترین عامل موثر در برش قطعات توسط دستگاه وایرکات سیم می باشد، شایان ذکر است بدانید که از دو نوع سیم (سیم برنجی و سیم فولادی) برای برش با استفاده از دستگاه وایرکات استفاده می شود، شاید برای شما سوال پیش بیاید که سیم برنجی و سیم فولادی چه مزایایی نسبت به مابقی سیم‌ ها دارند؟

برای مثال بهتر است بدانید که سیم فولادی دارای استحکام کششی بسیار بالایی می باشد و در اغلب موارد برای اینکه هدایت الکتریکی آن افزایش پیدا کند از این سیم با روکش مس استفاده می شود، به این نکته توجه داشته باشید که قیمت سیم فولادی نسبت به مابقی سیم ها بالاتر است اما استفاده از این سیم باعث بالا رفتن سرعت برشکاری می شود. از سوی دیگر سیم برنجی هم با روکش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، چون ماهیت این سیم به گونه ای است هدایت الکتریکی بالایی دارد که به همین دلیل یکی از سیم های پرکاربرد برای برش انواع فلز محسوب می‌شود.

سیم وایر کات

مزایای دستگاه وایرکات

مزایای دستگاه وایرکات چیست ؟  این سوال یکی از سوالاتی است که توسط افراد مختلف قبل از آشنایی و خرید دستگاه وایرکات مطرح می‌شود، به همین دلیل قصد داریم چند نمونه از مزایای دستگاه وایر کات را به شما معرفی کنیم.

در وهله اول بهتر است بدانید که قیمت قالب این دستگاه نسبت به قالب دستگاه های دیگر ۳۰ الی ۷۰ درصد ارزان تر است و شما برای تهیه قالب هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد، دستگاه به صورت تمام اتوماتیک می باشد و برای استفاده از آن شما تنها به یک اپراتور نیاز دارید. لازم به ذکر است بدانید که دستگاه وایرکات معمولی قابلیت برش ضخامت فلز تا ۱۵۰ میلی متر را دارد اما دستگاه های وایرکاتی هم وجود دارند که تا ضخامت ۴۲۰ میلی متر هم برش می زنند.

در ثانی در بسیاری از مواقع این دستگاه می تواند عملیات ماشین کاری را بدون حضور اپراتور انجام دهد، در انتها بهتر است بدانید این دستگاه به اندازه ای دقیق است که باعث می شود کیفیت خروجی محصولی که توسط آن برش داده شده است بسیار بالا باشد.

برای ثبت سفارش قطعه مورد نظر خود با ما تماس بگیرید

logo