temcorubber logo

بورینگ کاری

به این خدمت نیاز دارید؟ با تمکو رابر تماس بگیرید.

قطعه سازی

بورینگ کاری چیست ؟

این سوال یکی از متداول ترین سوالاتی است که توسط بسیاری از افراد که قصد ورود به صنعت تراشکاری را دارند مطرح می‌شود. به همین دلیل ما قصد داریم در این محتوا این مبحث را به صورت کامل به شما توضیح دهیم، در توضیح اولیه در مورد بورینگ کاری بهتر است به شما بگویم که بورینگ یکی از متدهای روز در ساخت قطعات محسوب می شود که از اهمیت بسیار زیادی هم برخوردار است. برای مثال اگر قصد ساخت محفظه های ماشین را داشته باشید احتمال دارد با استفاده از تراشکاری و فرزکاری نتوانید به صورت حرفه ای یک قطعه باکیفیت را تولید کنید در نتیجه برای تولید یک محفضه با کیفیت می توانید با استفاده از دستگاه بورینگ که تصویر آن را در قسمت زیر قرار دارد به بورینگ کاری بپردازید و ساخت محفظه های ماشین را به صورت حرفه ای اتمام برسانید.

cylinder boring machine

 

کاربرد بورینگ کاری چیست ؟

شاید برای شما سوال پیش بیاد که بورینگ کاری چه کاربرد دارد؟ در این قسمت از محتوا بورینگ کاری چیست بهتر است بگوییم که از دستگاه بورینگ در زمانی استفاده میشود که شما قصد دارید یک قطعه با کیفیت و مرغوب را تولید کنید، در واقع می توان گفت دستگاه بورینگ به تنهایی قادر است باعث تایید شدن یک قطعه یا رد شدن آن از لحاظ کیفی شود. در نتیجه همانطور که در این بخش از محتوا مطالعه کرده اید دستگاه بورینگ و بورینگ کاری از اهمیت بسیار زیادی در عملیات هایی همچون (سنگ زنی، کف تراشی، دنده تراشی، سیلندر تراشی، شیارزنی، صیقل کاری، برقو کاری و تراشکاری) برخوردار است.

cylinder boring machine

آشنایی با انواع دستگاه بورینگ

در این مطلب قصد داریم دو نمونه از دستگاه  بورینگ کاری را به شما معرفی کنید. توجه داشته باشید که دستگاه بورینگ کاری در دو نوع بورینگ های افقی و ماشین های بورینگ عمودی هستند. برای اینکه با کارکرد این دو دستگاه آشنا شوید پیشنهاد می کنیم تا انتهای محتوا با ما همراه باشید.

ماشین بورینگ افقی

در استفاده از بورینگ های افقی باید قطعه را بر روی دستگاه بورینگ قرار دهید. لازم به ذکر است بدانید که در این روش و این دستگاه بورینگ قطعه به صورت ثابت می ماند و ابزارها به صورت چرخشی به دور آن می چرخند و عملیات بورینگ کاری انجام می شود. لازم به ذکر است بدانید که با استفاده از دستگاه بورینگ افقی می توانید عملیاتی همچون صیقل کاری شیارزنی و تراش کاری را انجام دهید.

horizontal boring machines

ماشین بورینگ عمودی

کارکرد ماشین های بورینگ عمودی دقیقا برخلاف ماشین های بورینگ افقی می باشد، در واقع می توان گفت این روش برای بورینگ کاری قطعات بزرگ که دارای وزن زیاد هستند استفاده می شود. در این روش قطعه بر روی دستگاه بورینگ قرار می گیرد و دور محور خود می‌چرخد و ابزارهای دستگاه بورینگ ثابت می ماند.

vertical boring machine

جمع بندی

شایان ذکر است بدانید که از بسیاری از افراد اطلاعات کافی درمورد بورینگ کاری ندارند اما بهتر است بدانید که حساسیت ماشینکاری در روش بورینگ نسبت به تراشکاری بیشتر است چون اگر ما دستگاه تراشکاری را یک دستگاه دقیق بدانیم مطمئناً بورینگ ها چند قدم جلوتر از دستگاه تراشکاری هستند. البته هزینه تراشکاری کمتر از بورینگ کاری است اما شما مطمئن خواهید بود که بعد از اتمام کار یک قطعه ی با کیفیت و دقیق در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

برای ثبت سفارش قطعه مورد نظر خود با ما تماس بگیرید

logo