temcorubber logo

قالب گیری کششی قالب بادی

به این خدمت یا کالا نیاز دارید؟

قالب گیری کششی در قالب بادی

قالب گیری کششی در قالب بادی

یکی از انواع قالب گیری بادی تزریقی ، قالب گیری کششی می باشد. از این جهت در دسته قالب گیری های بادی قرار گرفته که در ابتدا به آن قالب تزریق کششی تزریقی (ISBM) یا قالب گیری اکستروژن گفته می شد.

فرآیند تولید آن شامل تهویه یا گرم کردن یک پریفرم در یک درجه حرارت خاص  و قراردادن آن درون یک قالب سرد است.

با بسته شدن قالب با استفاده از یک اهرم و سوزن مخصوص فشار بادی به داخل قالب دمیده می شود. سپس بسیار سریع پریفرم را از دو جهت طولی و قطری کشش می دهد.

قالب گیری کششی در قالب بادی

این کار به صورت دو محوره مولکول های پلیمر را جهت می دهد. غالباً ، از یک میله برای کشش پریفرم گرم شده در جهت محوری استفاده می شود . سپس فشار هوا برای کشش آن در جهت شعاعی استفاده می شود . انجام این کار باعث بهبود مقاومت در برابر ضربه ، شفافیت ، براقیت سطح ، سد گاز و خصوصیات سختی جنس محصول نهای می شود.

در این نوع قالب گیری معمولا از چهار پلاستیک استفاده میکنند . این چهار پلاستیک شامل پلی پروپیلن (PP) ، پلی وینیل کلراید (PVC) ، پلی اتیلن ترفتالات (PET) و پلی اکریونیتریل (PAN) است که بیشترین کاربرد برای قالب گیری بادی کششی ، بطری های نوشابه ساخته شده از PET که میتواند در دو حالت شفاف یا رنگی باشد کاربرد دارد.

گروه صنعتی تمکو متخصص طراحی و ساخت انواع قالب های لاستیک ، سیلیکونی و بادی پت و پلی اتیلن میباشد. تمکو با بهره گیری از مهندسان متخصص و با تجربه خود و با استفاده از به روز ترین روش های ساخت قالب در دنیا محصولی با کیفیت را به ارمغان می آورد.

دو مرحله ی قالب گیری بادی کششی

در روش یک مرحله ای تمامی روندهای تولید پاریسون ، کشش و دمیدن آن در همان دستگاه صورت می گیرد. اما در روش دو مرحله ای ، پاریسون به طور جداگانه تولید شده و مراحل کشش و دمیدن نیز جداگانه انجام می شود.

مزیت اصلی رویکرد یک مرحله ای صرفه جویی در انرژی است زیرا پاریسون در مرحله کشش به سرعت خنک می شود. در روش دو مرحله ای ، پاریسون ابتدا به دمای اتاق میرسد و سپس برای انجام فرآیند کشش دوباره گرم می شود.

از طرف دیگر ، تولید در روش دو مرحله ای بسیار به صرفه تر می باشد. چرا که اگر در یکی از مرحل خطایی هر چند جزئیرخ دهد ، مرحله دیگر را متوقف نمی کند. در فرآیند دو مرحله ای طراحی مهندسی محصول که تاثیر مستقیم بر کیفیت نهایی محصول خروجی دارد ، آسان تر است.

در روش دو مرحله ای ، پاریسون در دستگاه جداگانه ای آماده ی قالب گیری می شود. سپس برای تهویه دما و قالب گیری با دمای مشخصی در ماشین مخصوص قرار می گیرد. برای تکمیل فرآیند کشش ، از یک میله در داخل پریسون استفاده می شود.

قالب بادی کششی

گروه صنعتی تمکو متخصص طراحی و ساخت انواع قالب های لاستیک ، سیلیکونی و بادی پت و پلی اتیلن میباشد. تمکو با بهره گیری از مهندسان متخصص و با تجربه خود و با استفاده از به روز ترین روش های ساخت قالب در دنیا محصولی با کیفیت را به ارمغان می آورد.

مزایای قالب گیری بادی کششی

مانند مقاومتی که بطری ها در برابر ضربه پیدا کرده اند، مقاومت در برابر سرما، کیفیت بدنه و شفافیت، براقیت سطح محصول، سختی مناسب و نفوذ ناپذیری بالا.

بطری هایی که به روش قالب گیری بادی کششی تولید میشوند، سبک تر بوده و هزینه تولید کمتری دارند و به راحتی میتوانند قابل رقابت با دیگر روش های تولید محصولات بادی باشند.

شما میتوانید گروه صنعتی تمکو را در اینستاگرام و آپارات دنبال کنید.

محمد تمثال

مهندس مکانیک و علاقمند به قالب سازی و تولید انواع قطعات سیلیکونی و پلاستیکی هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo