temcorubber logo

شکل گیری پریفرم در قالب

به این خدمت یا کالا نیاز دارید؟

پریفرم

شکل گیری پریفرم در قالب

 

در مقاله قبل به بررسی دقیق پریفرم و نحوه به کار بردن آن در قالب گیری پریداختیم. انواع مختلفی که پریفرم ها دارند را بیان کرده و مشخصات فیزیکی آن را بررسی کردیم. برای مطالعه مقاله قبل میتوانید اینجا کلیک کنید.

در این مقاله به ادامه بحث پریفرم و جزئیات بیشتر این ماده خواهیم پرداخت. پریفرم در قالب های تزریقی ممکن است به روش تک مرحله ای یا چند مرحله ای به قالب گیری بادی تبدیل شود.

 

روش تک مرحله ای

در فرایند قالب گیری تزریق یک مرحله ای ، مرحله قالب گیری تزریق پریفرم توسط ماشین های مخصوص قالب گیری بادی کششی به صورت یکپارچه  انجام میشود می شود.

این ماشین ها عموماً به صورت چرخشی در نظر گرفته شده و کار میکنند. به طوری که پریفرم ها مستقیماً از ایستگاه قالب گیری تزریقی به سمت ایستگاه تهویه گرمایی منتقل می شوند و از آنجا به می روند.

 

قالب گیری بادی

 

ادامه روش تک مرحله ای

پس از اینکه پریفرم به ایستگاه قالب گیری بادی کششی منتقل شد و برای ادامه فرآیند آماده گردید ، توسط یک میله مخصوص داخلی ، بلافاصله قبل از عمل دمیده شدن باد یا همزمان با این عمل ، به قالب بادی اصلی که محصول در آن تولید خواهد شد منتقل شده و در جای مناسب خود قرار داده  می شود.

پس از انجام این مرحله پریفرم که حالا کاملا درون قالب قرار گرفته آماده شکل گیری میشود. در این مرحله است که زوایای جهت گیری و میزان کشیده شدن پریفرم و دیگر محاسبات برای تولید یک محصول با کیفیت انجام میشود.

شما میتوانید برای مطالعه روش چند مرحله ای که یکی دیگر از روش های قالب گیری پریفرم است را از اینجا مطالعه کنید.

 

گروه صنعتی تمکو متخصص طراحی و ساخت انواع قالب های لاستیک ، سیلیکونی و بادی پت و پلی اتیلن میباشد. تمکو با بهره گیری از مهندسان متخصص و با تجربه خود و با استفاده از به روز ترین روش های ساخت قالب در دنیا محصولی با کیفیت را به ارمغان می آورد.

شما میتوانید گروه صنعتی تمکو را در اینستاگرام و آپارات دنبال کنید.

محمد تمثال

مهندس مکانیک و علاقمند به قالب سازی و تولید انواع قطعات سیلیکونی و پلاستیکی هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo