temcorubber logo

شناخت مواد لاستیکی

به این خدمت یا کالا نیاز دارید؟

شناخت مواد لاستیکی

شناخت مواد لاستیکی

شناخت مواد لاستیکی می تواند به شما کمک کند که با محصولات تولید شده توسط این مواد بیشتر آشنا شوید، شایان ذکر است بدانید که در حال حاضر مواد لاستیکی یکی از پرکاربردترین متریال ها موجود در جهان می باشد که در ساخت بسیاری از قطعات مورد استفاده قرار می گیرد. این نکته را در نظر داشته باشید که مواد لاستیکی به دو دسته تقسیم می شوند که این دو دسته به نام مواد لاستیکی طبیعی و مواد لاستیکی مصنوعی معروف می باشند.

از تمام مسائل مهمتر این است که در حال حاضر تمام جهان درگیر استفاده از لوازم و قطعاتی هستند که در ساخت آن ها از مواد لاستیکی استفاده شده است، شاید برای شما سوال پیش بیاید که مهمترین مواد لاستیکی که در تولید قطعه استفاده می شود چیست؟ در پاسخ به این سوال بهتر است بگوییم که مهمترین مواد کائوچو می باشد.

شناخت مواد لاستیکی کائوچو

اگر به دنبال شناخت مواد لاستیکی هستید در ابتدا باید یک محصول را مشخص کنید تا بتوانیم آن را مورد بررسی قرار دهیم، برای مثال اگر بخواهیم لاستیک خودرو را مورد بررسی قرار دهیم بهتر است بگوییم که در ساخت آن از متریال های گوناگونی استفاده شده است اما کائوچو یکی از مهمترین متریالی هایی است که در ساخت لاستیک مورد استفاده قرار گرفته است، این متریال به دو دسته (کائوچو طبیعی و کائوچو مصنوعی) تقسیم می شود. البته در محتوایی دیگر به نام مروری بر تولید قطعات لاستیکی این مسئله را مورد بررسی قرار داده ایم.

کائوچو طبیعی چیست؟

اگر قصد شناخت مواد لاستیکی همچون کائوچو طبیعی را دارید بهتر است بدانید که این متریال از شیره درخت ساخته می شود، ولی این نکته را هم در نظر داشته باشید که این درخت در مناطق استوایی و در کشورهایی همچون تایلند و مالزی رشد می کند، یکی معروف ترین برندهای تجاری که در حال حاضر کائوچو طبیعی را تولید و صادر می‌کند شرکت SMR می باشد که در کشور مالزی فعالیت می کنند.

کائوچو مصنوعی چیست؟

کائوچو مصنوعی تا حد زیادی با کائوچوی طبیعی اختلاف دارد، یکی از تفاوتهای بسیار بارز آنها متریالی است که در ساخت آن ها استفاده می شود، برای مثال بهتر است بدانید که کائوچو مصنوعی از مشتقات نفتی تولید می شود، البته در ساخت یک محصول مانند لاستیک خودرو از کائوچو طبیعی و کائوچو مصنوعی به صورت همزمان استفاده می شود، چون کائوچوی طبیعی از مقاومت بالایی نسبت به حرارت برخوردار می باشد و چسبندگی بسیار خوبی دارند به همین دلیل در اجزای درونی یک لاستیک مورد استفاده قرار می گیرد.

دلیل ایجاد اصطکاک لاستیک با سطح جاده چیست؟

در ابتدا باید به نوع کائوچو و کیفیت آن اشاره کرد، اما مطمئنا اضافه کردن متریال های دیگر به کائوچو نقش بسیار مهمی را در ایجاد اصطکاک بین لاستیک و جاده خواهد داشت، پس بهتر است بدانید که با اضافه کردن دوده به مواد لاستیکی می توان اصطکاک بین لاستیک و جاده را افزایش داد.

جمع بندی

تا قبل از مطالعه محتوا شناخت مواد لاستیکی ، مطمئنا هیچ اطلاعاتی نسبت به این مواد نداشتید، اما در حال حاضر با انواع مواد لاستیکی مانند کائوچو آشنا شده اید و متوجه شدید که مواد لاستیکی کائوچو در دو دسته مختلف (کائوچو طبیعی و کائوچو مصنوعی) تولید می شود، لازم به ذکر است بدانید که ما در تیم وب سایت تمکو رابر همواره در تلاش هستیم تا بهترین اطلاعات را در اختیار کاربران خود قرار دهیم اما اگر اطلاعات بیشتری در این مورد نیاز دارید می‌توانید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

محمد تمثال

مهندس مکانیک و علاقمند به قالب سازی و تولید انواع قطعات سیلیکونی و پلاستیکی هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo