temcorubber logo

خواص مواد پلیمری در قالب گیری بادی

به این خدمت یا کالا نیاز دارید؟

قالب بادی پت

خواص مواد پلیمری در قالب گیری بادی

در صنعت قالب سازی صنعتی و در یکی از مهم ترین بخش های آن یعنی قالب های بادی از مواد و پلیمر های گوناگونی استفاده می شود .

در بین انواع مختلف این مواد ، HDPE با سهم 57 درصدی در بازار تولید قالب بادی رتبه اول را به خود اختصاص داده است. پس از این پلیمرPET  با اختصاص 33 درصد از بازار قالب گیری بادی را در اختیار خود دارد و همچنان نیز به سرعت در حال رشد است. بنابراین میتوان گفت که تمام رزین ها ، پلیمرها و مواد دیگر فقط برای 10 درصد از بازار قالب گیری بادی قابل استفاده و ترکیب می باشند.

PET به دلیل داشتن چندین خاصیت موجود در خود که هیچ پلیمر قالب گیری شده ای این خواص را ندارد ، در انواع فرآیندهای قالب گیری بسیار رشد کرده است. PET همان ماده و پلیمیری است که از آن به عنوان خود ترازی یاد می شود.

اصطلاح خودترازی چیست ؟

عبارت خود ترازی به این معنا است که در اثر کششی که برای تولید محصول اتفاق میافتد ، کشیده شدن تک تک ملکول های ماده باعث محکم تر شدن ملکول های کناری می شود . بنابراین هرچه این ماده کشش بیشتری را تحربه کند محکم تر می شود.

لازم به ذکر است که این کشیده شدن طول و ابعاد خای دارد تا بتوان بهترین نتیجه را از آن گرفت.  این در حالی است که هیچ پلیمر دیگری این ویژگی را ندارد. تمام پلیمرهای دیگر در هنگام قالب گیری ، مانند آدامس های بادی رفتار می کنند و با کشیده شدن سختی و مقاومت آنها کاهش پیدا میکند.

گروه صنعتی تمکو متخصص طراحی و ساخت انواع قالب های لاستیک ، سیلیکونی و بادی پت و پلی اتیلن میباشد. تمکو با بهره گیری از مهندسان متخصص و با تجربه خود و با استفاده از به روز ترین روش های ساخت قالب در دنیا محصولی با کیفیت را به ارمغان می آورد .

شما میتوانید گروه صنعتی تمکو را در اینستاگرام و آپارات دنبال کنید .

محمد تمثال

مهندس مکانیک و علاقمند به قالب سازی و تولید انواع قطعات سیلیکونی و پلاستیکی هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo