temcorubber logo

ساخت قطعات سیلیکونی

به این خدمت یا کالا نیاز دارید؟

قالب شکلات

ساخت قطعات سیلیکونی

سیلیکون ماده ای است که از خصوصیات فیزیکی و شیمیایی فوق العاده ای برخوردار می باشد. این خصوصیات باعث شده است تا امروزه در بسیاری از صنایع از قطعات سیلیکونی استفاده شود.

برای سفارش و ساخت قطعات سیلیکونی با گروه صنعتی تمکو رابر در ارتباط باشید.

با ما تماس بگیرید

به طور کلی سیلیکون ها به چند دسته با توجه به کاربردشان تقسیم بندی میشوند که این تقسیم بندی براساس سطح بهداشتی و غیر بهداشتی و کاربرد صنعتی که با توجه به خستگی ناپذیر بودن این مواد در فرآیند خستگی دارا میباشند. سیلیکون ها با توجه به سختی که دارند میتوان در کارهایی چون پزشکی، خودرویی، پتروشیمی، آشپزی، اسباب بازی و غیره کاربرد فراوانی دارند، استفاده نمود.

سیلیکون رابر نوعی از مواد لاستیکی میباشد که پایه معدنی دارد و بهمین دلیل میزان تحمل شعله وری و دمای آن نسبت به لاستیک طبیعی بالاتر است و به دلیل عدم واکنش با مواد دیگر در صنایع غذایی و بهداشتی با اضافه نمودن افزودنی های لازم از مواد پرکاربرد میباشد.

نمونه کارهای ساخت قطعات سیلیکونی

فرچه آشپزی سیلیکونی
فرچه اشپزی سیلیکونی
کیپد دزدگیر اماکن
کیبورد سیلیکونی
قالب شکلات و یخ سیلیکونی
قالب بستنی سیلیکونی
واشر و اورینگ سیلیکونی

در ساخت قطعات سیلیکونی از روش های مختلفی استفاده می شودانتخاب روش مناسب برای ساخت این قطعات به عوامل مختلفی بستگی دارد که از میان آن ها میتوان به اندازه و شکل آن اشاره کرددر ادامه شما را با روش های ساخت قطعات سیلیکونی و خصوصیات آن بیشتر اشنا خواهیم نمودبا ما همراه باشید.

بازی حبابی (pop it) سیلیکونی

روش ساخت قطعات سیلیکونی

برای ساخت و قالب گیری قطعات سیلیکون، روش های متعددی وجود داردکه تولید کنندگان باید قبل از هر چیز به انتخاب آن بپردازندقالب گیری تزریقی و فشاری جزء متداول ترین روش هایی هستند که در حال حاضر برای تولید قالب های سلیکونی مورد اجرا قرار میگیرند.

در روش قالب گیری فشاری، در مرحله ی اول سیلیکون جامد، با مواد پیش کاتالیزگر ترکیب میشود تا در دمای پایین بتواند شکل بگیردپس از این رنگ دانه ها به ماده ی سیلیکون اضافه خواهد شددر انتها مواد اندازه ی گیری شده وارد قالب های فشاری میشوند تا قطعات به حالت نهایی خود تبدیل شوند.

برای سفارش و ساخت قطعات سیلیکونی با گروه صنعتی تمکو رابر در ارتباط باشید.

با ما تماس بگیرید

در روش قالب گیری تزریقی از سیلیکون مایع استفاده میشودبه این طریق که سیلیکون با استفاده از پمپ و فشار بالا به درون قالب های داغ تزریق شده و شکل میگیرندبا استفاده از این روش میتوان سرعت تولید قطعات سیلیکونی را به شدت افزایش دادضمن این که با قالب گیری تزریقی این امکان به وجود خواهد آمد تا تولید کنندگان قطعات را با قیمت کمتری تولید کنند.

خصوصیات قطعات سیلیکونی

قطعات سیلیکونی خصوصیات منحصر به فردی دارند که باعث میشوند در بسیاری از کاربردهای صنعتی بتوان به راحتی به استفاده از آن ها پرداختدوام و طول عمر بالا یکی از اصلی ترین ویژگی های قطعات سیلیکونی میباشند که باعث اقتصادی بودن استفاده از این قطعات در کاربردی های صنعتی شده اند و ساخت قطعات سیلیکونی را افزایش داده اند.

برای سفارش و ساخت قطعات سیلیکونی با گروه صنعتی تمکو رابر در ارتباط باشید.

با ما تماس بگیرید

از قطعاتی که با استفاده از سیلیکونی تولید شده اند میتوان در آب و هواهای مختلف استفاده نمود چون خوشبختانه سیلیکون در برابر هوا مقاومت بالایی داشته و با آن واکنش نمی‌دهد.

قطعات سیلیکونی در برابر دمای بالا هم مقاومت فوق العاده ای از خود نشان میدهند ضمن این که در دماهای بالا نیز بویی نخواهند داشتاین موضوع باعث شده است تا در صنایع غذایی و پزشکی بتوان به استفاده از آن ها پرداخت.

ساخت قطعات سیلیکونی

کاربردهای قطعات سیلیکونی

صنایع غذایی یکی از اصلی ترین مصرف کنندگان قطعات سیلیکونی به شمار میروندقالب هایی که توسط سیلیکون تولید میشوند تا ۳۰۰ درجه ی سانتی گراد دما را تحمل میکنند و تاثیری برای روی طعم مواد غذایی نمی‌گذارند به همین دلیل برای تولید کیک، شکلات و میتوان به خوبی از آن ها بهره‌مند شد.

برای سفارش و ساخت قطعات سیلیکونی با گروه صنعتی تمکو رابر در ارتباط باشید.

با ما تماس بگیرید

شیلنگ های سیلیکونی درصد قابل توجهی از ساخت قطعات سیلیکونی را شامل میشونداین شیلنگ ها در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

شیلنگ های ساخته شده از سیلیکون کاملا غیر سمی میباشد و میتوان از آن در داروسازی و صنایع دارویی استفاده نمودعلاوه بر این در صنایع خودروسازی، غذایی و نظامی نیز ساخت قطعات سیلیکونی انجام می شود.

محمد تمثال

مهندس مکانیک و علاقمند به قالب سازی و تولید انواع قطعات سیلیکونی و پلاستیکی هستم.

4 پاسخ

  1. سلام خدمت شما
    میخواستم بدونم یک قطعه سیلیکونی خاص دارم چطوری میتونم ببیم هزینه تولیدش چقدر میشه؟

    1. سلام باید در ابتدا برای قطعه شما قالب طراحی و از قالب قطعه تولید شود. با شماره 02191011034 داخلی 1 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo