temcorubber logo

سه راز برای استفاده از سیلیکون در الکترونیک

به این خدمت یا کالا نیاز دارید؟

استفاده از سیلیکون در الکترونیک

استفاده از سیلیکون در الکترونیک

با محبوبیت روزافزون کاورهای الکترونیکی و پیشرفت تجهیزات تشخیصی پزشکی ، سازندگان سیلیکون شاهد افزایش تقاضا برای قالب سازی روی بسترهای الکترونیکی و فرآیندهای سیلیکون ذوب شده هستند. بسیاری از ملاحظات و نکات حائز اهمیت وجود دارد که یک سازنده باید هنگام انجام یک پروژه الکترونیکی ، از آن مطلع باشد.

ما سه مورد از مهمترین نکات را در این مقاله مورد بررسی قرار داده ایم.

  1. هنگام طراحی قطعات سیلیکونی بسیار دقت کنید. چون این مواد به راحتی قابل فشرده شدن می باشند ممکن است به قطعه زیر آن آسیب هایی وارد کنند. برای جلوگیری از آسیب رساندن به بستر الکترونیکی مابین قطعات فضای خالی کافی ایجاد کنید. همچنین میتوان یک لایه ی محافظ در این فضای خالی در نظر گرفت . چرا که درهنگام فشرده سازی بیش از حد ، فشار وارده توسط این بستر محافظ به میزان قابل قبولی جذب شده و از آسیب رسیدن به قطعه جلوگیری میکند. این تکنولوژی می تواند بر اساس هندسه قطعه و مواد استفاده شده به کار گرفته شود و به طور قطع برای قطعات گوناگون این مقدار متغیر است.

سیلیکون

 

  1. هنگام پوشاندن قطعات الکترونیکی به وسیله مواد سیلیکونی مراقب محدودیت های دمایی باشید. در برخی از دستگاه های الکترونیکی ، اجزایی وجود دارد که دامنه عملکرد دمای آنها کمتر از حد ایده آل دما در فرآیند قالب گیری سیلیکون است. میزان دمای سیلیکون در هنگام قالب گیری از حدود 125 درجه سانتیگراد تا 175 درجه سانتیگراد میباشد. به طور معمول ، این روش قالب گیری و این میزان دما در مورد خازن های باتری صدق می کند. دامنه عملکرد نرمال برای اکثر خازنها 30- تا 125 درجه سانتیگراد با درجه ولتاژ نامی برای دمای کاری آن قطعه است. البته باید در نظر داشت که این دما برای خازن های پلاستیکی بیش از 70 درجه سانتیگراد نباشد. در صورت امکان ، بهتر است هنگام قالب گیری الکترونیک با سیلیکون های LSR ، از اجزایی با اسن حساسیت بالا خودداری شود.

 

سیلیکون

  1. آخرین راز استفاده از قالب گیری سیلیکونی قطعات الکترونیکی ، سازگاری سطح سلیکون برای بهبود چسبندگی به زیرلایه است. وقتی دو ماده از نظر شیمیایی با هم متفاوت نیستند ، گزینه های خوبی برای بهبود اتصال وجود دارد:

این گزینه ها عبارتند از :

  • همیشه باید تمیز بودن زیرلایه قبل از قالب زدن بررسی شده باشد.
  • آماده سازی مکانیکی سطحی که قصد پوشاندن آن توسط سیلیکون را داریم. مانند خشک شدن به واسطه ی شن و ماسه میتواند چسبندگی خوبی ایجاد کند. برای بهبود بیشتر استحکام باند میتوان سوراخ هایی را در بستر ایجاد کرد.
  • آماده سازی سطح شیمیایی ؛ مانند کاتالیزرها ، آغازگرها یا سایر تسریع کننده های فرآیند چسبندگی
  • به کار بردن نوع دیگری از فرآیند اصلاح سطح. استفاده از پلاسما برای تغییر تمایلات سطح پلیمر. پلاسما یک گاز پر انرژی فشرده است که برای تجزیه برخی از پیوندها بر روی مولکول های پلیمر اعمال می شود. هنگامی که برخی از مولکول ها از هم جدا می شوند ، روی سطح مواد ، مکان های اتصال لازم را ایجاد می کند. سپس اجازه داده می شود که اتمهای حاصل از مواد سیلیکونی وارد شده و این مکانهای اتصال را پر کنند.

اگر قصد طراحی ، ساخت قالب و یا تولید انبوه محصول مورد نظر خود را دارید همین حالا میتوانید با مراجعه به وبسایت گروه صنعتی تمکورابر با ما تماس بگیرید. همچنین میتوانید تمکو را در اینستاگرام و آپارات دنبال کنید

محمد تمثال

مهندس مکانیک و علاقمند به قالب سازی و تولید انواع قطعات سیلیکونی و پلاستیکی هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo