temcorubber logo

آشنایی با واشر آب بندی و گسکت ها

به این خدمت یا کالا نیاز دارید؟

واشر-و-گسکت

آیا نجربه آشنایی با واشر آب بندی و گسکت ها را داشته اید؟ واشر ها و گسکت ها یکی از لوازم بسیار کاربردی در صنعت می باشند که بسیاری از افراد آشنایی کامل با آن ها را ندارند، البته این نکته را در نظر داشته باشید که تمامی افراد تا به امروز با این قطعه آشنا شده اند و در بسیاری از مواقع از واشر ها و گسکت ها استفاده کرده اند.

اما این آشنایی به صورت سطحی بوده است، واشر و گسکت ها در انواع مختلف تولید و در ساخت آن ها از متریال های گوناگونی استفاده می شود، حال اگر قصد آشنایی با واشر آب بندی و گسکت ها را دارید پیشنهاد می کنیم در ادامه مقاله با ما در وب سایت تمکو رابر همراه باشید.

آشنایی با واشر آب بندی و گسکت ها

آیا میدانید گسکت یا درز بند چیست؟ اگر اطلاعات کافی نسبت به این محصول ندارید اصلا نگران نباشید چون ما قصد داریم شما را به طور کامل با درزبند و گسکت آشنا کنیم، توجه داشته باشید که درزبند یک قطعه مکانیکی می باشد که برای پر کردن فضای خالی بین دو شی طراحی شده است شایان ذکر است بدانید که شما می توانید با استفاده از این قطعه مکانیکی از نشتی یک بخش از دستگاه، خودرو و حتی لوله کشی یک ساختمان جلوگیری کنید که به این کار به اصطلاح آب بندی گفته می شود.

آشنایی با واشر آب بندی و گسکت ها

کاربرد واشر یا گسکت در چه صنایعی می باشد؟

در این بخش از آشنایی با واشر آب بندی و گسکت ها بهتر است بدانید که این قطعه در ۹۰ درصد صنایع کشور مورد استفاده قرار می گیرد برای مثال بهتر است بدانید که فضای خالی بین تمام قطعات از جمله قطعات موتور ماشین، قطعات موتور تمام دستگاه های الکترونیکی مانند (ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی) حتی در لوله کشی ساختمان هم از واشر و گسکت استفاده می شود.

واشر و گسکت پرکاربردترین قطعات در صنعت کشور محسوب شود چون با نبود آن ها بسیاری از فعالیت های ماشینی مختل می گردد، برای مثال بهتر است بدانید که تمام دستگاه های  صنعتی موجود در کشور از یک مخزن روغن برخوردارند در نتیجه اگر واشر و گسکت وجود نداشته باشد حتی درب مخزن روغن را هم نمی توان بست، چون با روشن شدن دستگاه و پمپ های روغن تمام روغن موجود در مخزن از دستگاه خارج می شود و دلیل خارج شدن روغن فشار و قدرت دستگاه می باشد.

انواع واشر یا گسکت ها به چند دسته تقسیم می شوند؟

توجه داشته باشید که واشر و گسکت ها در ابعاد و اندازه های مختلف تولید شده است، بهتر است بدانید که واشر و گسکت از لحاظ استفاده متریال در ساخت، به سه دسته تقسیم می شوند که این سه دسته واشر گسکت های فلزی، نیم فلزی و یا غیر فلزی می باشد که در هر شرایط و بدون در نظر گرفتن جنس واشر یا گسکت در چهار دسته (تخت، حلزونی، رینگی و پوشش فلزی) قرار می گیرند. این نکته را در نظر داشته باشید دسته بندی هایی که اعلام شد با توجه به اتصالات فلنجی صورت می پذیرد.

جمع بندی

شاید تا قبل از مطالعه محتوا آشنایی با واشر آب بندی و گسکت ها نمی دانستید که این قطعه به چه میزان کاربردی است، اما مطمئنا حال به طور کامل با واشر و گسکت آشنا شده اید اما اگر به اطلاعات بیشتری نیاز داشتید می توانید بر روی لینک این وب سایت کلیک کرده و مطالب بیشتری را مطالعه کنید.

محمد تمثال

مهندس مکانیک و علاقمند به قالب سازی و تولید انواع قطعات سیلیکونی و پلاستیکی هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo