ساخت قالب های لاستیک عمدتا به سه روش تزریق لاستیک ، لقمه گذاری لاستیک و روش ترانسفر که ترکیب تزریق و لقمه گذاری میباشد، انجام میگیرد.

در فرآیند تولید قطعه سیلیکونی پس از ورود مواد فرآیند پخت انجام میگیرد بنابراین میتوان گفت که قالب تزریق سیلیکون همان قالب پخت لاستیک میباشد.

تعداد کویته قالب بستگی به تیراژ مصرفی تولیدکننده و ابعاد دستگاه لاستیک دارد که پس از مشخص شدن این دو مورد تعداد کویته قالب لاستیک یا اورینگ مشخص میشود.

قطعات لاستیکی خودرو از استانداردهایی همچون خستگی ، کشش ، قرار گرفتن در معرض سرما و گرما و رطوبت گیری بادی آزمونهایی را پاس کنند. فلذا انتخاب جنس در این قطعات بسیارحائز اهمیت است.

خیر . در قالب لاستیک و قالب سیلیکون تنها تفاوت محاسبه جمع شو مواد است که با استفاده از جداول مربوطه میتوان برخی از آنها را استخراج نمود.

برای بررسی بهتر و دقیقتر نیاز به ارسال عکس و قطعه شما برای ما (تمکو) میباشد که در اسرع وقت با توجه به تعداد کویته و نوع دقیق جنس شما و کیفیت و دقت مد نظر شما برآورد هزینه و زمان ساخت انجام گرفته و بشما عزیز اعلان میگردد.

قالب تزریق لاستیک به دو صورت عمده بصورت مایع یا جامد میتواند تولید گردد. در روش مایع دستگاه تزریق لاستیک را به درون قالب بصورت خودکار وارد و درون قالب شکل گیری و بیرون میاندازد ولی در روش دوم داخل سیلندر قالب لقمه های لاستیک گذاشته میشود و پس از بسته شدن قالب سیلیکون مایع شده و در راهگاه حرکت میکند که پس از پر کردن قالب و تشکیل جنس و پخته شدن قالب باز و قطعه درآورده میگردد.

زمان ساخت قالب و تولید قطعه لاستیکی کاملا وابسته به پیچیدگی قطعه دارد که برای قطعات لاستیکی معمولا بین 15 تا 35 روز زمان نیاز دارد.

اورینگ لاستیکی در انواع سایز ها با مقاطع دلخواه قابل تولید هستند، ساخت قالب این اورینگ ها تیغه های برش حساس تری را میطلبد که گروه صنعتی تمکو رابر متخصص در ساخت انواع قالب لاستیک میباشد.

لاستیک نئوپرن یک لاستیکی برای مقاومت در برابر روغن و ازون است. لاستیک نئوپرن مناسب حوزه خودروسازی باشد ، قسمت هایی که در معرض روغن یا نفت است را می توان از این لاستیک استفاده نمود.

برای مطالعه بیشتر راجع به نئوپرن چیست به بخش کتابخانه مواد تمکو مراجعه بفرمایید.