temcorubber logo

مراحل قالب گیری پاریسون (پریفرم)

به این خدمت یا کالا نیاز دارید؟

مراحل قالب گیری پاریسون (پریفرم)

همانطور که در مقالات قبلی به آن اشاره کردیم ، فرایند کشش پاریسون اکسترود شده می تواند از روش یک یا دو مرحله ای استفاده کند.

برای مطالعه قسمت قبلی این مقاله میتوانید اینجا کلیک کنید.

مراحل قالب گیری پاریسون (پریفرم)

در حالت اول ، پاریسون که از دستگاه خارج شده و به عبارتی اکسترود شده ، مستقیماً در کوره ی مخصوصی قرار می گیرد و اصطلاحا عمل تهویه روی آن انجام می شود. پس از تهویه ، پاریسنی که از کوره در حال خارج شدن است وقتی به طول دلخواه رسید، بریده می شود.

اهرم های مکانیکی دو انتهای آن را گرفته و پاریسون را می کشند. سپس دو نیمه قالب که حول آن قرار گرفته اند، بسته می شوند. با استفاده از یک سوزن مخصوص هوای فشرده شده ای وارد پارسیون کشیده شده می شود و باعث انبساط آن می گردد.

قالب گیری پاریسون
قالب گیری پاریسون

انجام این فرآیند به روش دو مرحله ای به این گونه است که لوله اکسترود، خنک شده و به طول دلخواه بریده می شود. سپس این  لوله های برش خورده را برای تهویه در کوره قرار می دهیم. در هنگامی که لوله از قسمت تهویه خارج می شود، داخل قالب قرار می گیرد. دو نیمه قالب بسته می شود و فشار باد به داخل این لوله تزریق شده و و آن را منبسط می کند تا محصول مورد نظر تولید شود. از این روش به طور عمده برای محصولات PP و گاهی اوقات نیز برای PVC استفاده می شود.

گروه صنعتی تمکو متخصص طراحی و ساخت انواع قالب های لاستیک ، سیلیکونی و بادی پت و پلی اتیلن میباشد. تمکو با بهره گیری از مهندسان متخصص و با تجربه خود و با استفاده از به روز ترین روش های ساخت قالب در دنیا محصولی با کیفیت را به ارمغان می آورد .

شما میتوانید گروه صنعتی تمکو را در اینستاگرام و آپارات دنبال کنید.

محمد تمثال

مهندس مکانیک و علاقمند به قالب سازی و تولید انواع قطعات سیلیکونی و پلاستیکی هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo