temcorubber logo

سنگ مغناطیس چگونه کار میکند؟

به این خدمت نیاز دارید؟ با تمکو رابر تماس بگیرید.

دستگاه-سنگ-محور-و-سنگ-مغناطیس-چیست

آیا می دانید دستگاه سنگ محور چیست و یا تا به حال نام دستگاه سنگ مغناطیس را شنیده اید؟

اگر اطلاعاتی نسبت به این دو دستگاه ندارید اصلا نگران نباشید چون ما قصد داریم شما را با دستگاه سنگ محور و دستگاه سنگ مغناطیس به صورت کامل آشنا کنیم تا شما به جواب سوال دستگاه سنگ مغناطیس چیست دست پیدا کنید.

توجه داشته باشید که این دو دستگاه یکی از پرکاربرد ترین دستگاه ها در صنعت می باشد که باعث افزایش سرعت کار می شود.

برای آشنایی بیشتر با این دو دستگاه پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای محتوا با ما همراه باشید.

سنگ مغناطیس به دو دسته محوری و تخت تقسیم بندی میگردد که سنگ محور برای قطعات مدور حاصل از دستگاه تراش و سنگ مغناطیس تخت برای قطعات فرزکاری شده استفاده میگردد.

 

سنگ مغناطیس چگونه کار میکند؟

کاربرد دستگاه سنگ محور چیست

البته این نکته را مد نظر قرار دهید که دستگاه های سنگ زنی دارای مدل های مختلفی می باشد که اگر بخواهیم آنها را به شما معرفی کنیم باید به دستگاه هایی همچون دستگاه سنگ زنی رومیزی، دستگاه سنگ زنی تسمه ای و دستگاه سنگ زنی دنده ها اشاره کنیم. در نهایت بهتر است بدانید که این دستگاه در حوزه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد برای مثال در سنگ زنی انواع سیلندر خودرو، قطعات موتور خودرو و دیگر قطعات صنعتی از این دستگاه استفاده می شود.

یکی از پرکاربرد ترین دستگاه های موجود در بازار دستگاه سنگ محور است که از آن در عملیات براده برداری استفاده می شود توجه داشته باشید که عملیات براده برداری یکی از حساس ترین بخش ها محسوب می شود، در واقع بهتر است بدانید که وظیفه اصلی دستگاه سنگ محور ایجاد یک سطح صاف بر روی قطعات می باشد.

سنگ مغناطیس تخت

کاربرد دستگاه سنگ مغناطیس چیست

دستگاه سنگ مغناطیس دارای تاریخچه زیادی می باشد، در واقع می توان گفت برای تولید این دستگاه از سال ۱۹۳۰ کشورهای زیادی مانند ایالات متحده آمریکا، شوروی سابق، بلغارستان، آلمان و ژاپن نقش مستقیم داشته اند و هرکدام در برهه‌ ای از زمان بر روی این پروژه کار کرده اند، لازم به ذکر است بدانید که در سال‌های اخیر دستگاه سنگ مغناطیس به اوج قدرت و کارایی خود رسیده و امکان پرداخت کاری، پلیسه گیری و پخش زنی با دستگاه سنگ مغناطیسی امکان پذیر شده است که همین امر باعث شده تا بسیاری از قطعات با کیفیت، ظرافت و استحکام بیشتری تولید و به بازار عرضه شوند.

سنگ مغناطیس محصور

منبع میدان مغناطیسی در دستگاه سنگ مغناطیس چگونه شکل میگیرد

این سوال یکی از متداول ترین سوالاتی است که توسط افرادی که تازه به این حوزه وارد می‌شوند مطرح می‌شود، توجه داشته باشید که منبع میدان مغناطیسی در سه نوع مختلف می باشد اولین منبع مغناطیسی با مغناطیس دائم است که عموما این منبع یک آهنربا می باشد، شاید برای شما سوال پیش بیاید که چرا آهنربا به عنوان منبع مغناطیسی استفاده می شود؟ چون آهنربا از هزینه بسیار کمی برخوردار است و دارای میدان مغناطیسی ثابت است درثانی نصب آن بسیار راحت می باشد.

منبع مغناطیسی دوم با جریان مستقیم شکل می گیرد لازم به ذکر است بدانید که جریان مستقیم با پالس ثابت بهترین گزینه برای ایجاد میدان مغناطیسی می باشد.

گزینه سوم منبع مغناطیسی با جریان متناوب است البته از جریان متناوب استفاده زیادی برای منبع مغناطیسی نمی شود و این واقعا گزینه آخر محسوب می شود.

نتیجه گیری

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید تفاوت‌ هایی بین دستگاه سنگ محور و دستگاه سنگ مغناطیس وجود دارد و امیدواریم با مطالعه محتوای دستگاه سنگ محور به پاسخ سوال خود رسیده و با بررسی بخش دستگاه سنگ مغناطیس اطلاعات کافی در مورد این دو دستگاه را به دست آورده باشید.

برای ثبت سفارش قطعه مورد نظر خود با ما تماس بگیرید

logo