temcorubber logo

تولید و ساخت قطعات لاستیکی

به این خدمت یا کالا نیاز دارید؟

دیافراگم لاستیکی درپوش کنتور

تولید و ساخت قطعات لاستیکی

تولید قطعات لاستیکی از جمله اورینگ و واشر در سال‌های اخیر در کشور رشد قابل توجهی داشته است. امروزه، اکثر دستگاه‌ها و تجهیزات صنعتی از قطعات لاستیکی بسیار متنوعی ساخته شده‌اند. به همین دلیل است که کارخانه‌ها و تولیدکنندگان بسیار زیادی در این زمینه مشغول به فعالیت شده‌اند. انتظار می‌رود که تولید قطعات لاستیکی در آینده بیشتر از پیش شود. در این مقاله، به بررسی تولید قطعات لاستیکی می‌پردازیم.

از جمله مزایای قطعات لاستیکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تولید قطعه لاستیکی

  • انعطاف‌پذیری بسیار بالا
  • استحکام کششی قابل قبول
  • مقاومت بالا در برابر پارگی
  • مقاومت بالا در برابر سایش
  • مقاوم در برابر مواد خورنده
  • عایق الکتریکی بسیار عالی

این ویژگی‌های منحصر به فرد لاستیک باعث شده است که لاستیک‌های طبیعی و مصنوعی در صنایع مختلف جایگزین پلاستیک و فلز شوند.

 

نمونه کارهای ساخت قطعات لاستیکی

تولید قطعه لاستیکی
انواع واشر و اورینگ لاستیکی
تولید قطعه لاستیکی
کاور کابل ولتاژ بالا
تولید قطعه لاستیکی
قطعه لاستیکی مخزن
تولید قطعه لاستیکی
قطعه لاستیکی خودرو

جهت سفارش و ساخت قطعات لاستیکی با گروه تمکو رابر در ارتباط باشید.

CTA

لاستیک و لاستیک‌سازی

قطعات لاستیکی معمولاً در کارخانه‌ها و کارگاه‌های لاستیک‌سازی تولید می‌شوند. به طور کلی، دو نوع لاستیک وجود دارد: لاستیک طبیعی و لاستیک مصنوعی. لاستیک‌های طبیعی از نوعی گیاه بومی کشور برزیل تولید می‌شوند. اما لاستیک‌های مصنوعی طی یک فرآیند شیمیایی از پلیمرهای مصنوعی مختلف به دست می‌آیند. به همین دلیل، برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد لاستیک طبیعی را ندارد.

علاوه بر این، تغییر خواص لاستیک طبیعی چندان ساده نیست در حالی که می‌توان خواص لاستیک مصنوعی را با توجه به کاربردش تغییر داد. در صنایع لاستیک‌سازی معمولاً از لاستیک‌های مصنوعی استفاده می‌شود.

کاربرد قطعات لاستیکی در صنایع مختلف

تکنولوژی و دستگاه‌های لازم جهات تولید این نوع قطعات در کشور نسبت به سال‌های گذشته، بشیار پیشرفته‌تر شده‌اند. قطعات لاستیکی به دلیل پیشرفت ماشین آلات مکانیزه در ابعاد و اشکال متفاوتی ساخته می‌شوند.

این در حالی است که سهم جهان از این بازار تنها 35 درصد است. آمریکا پس از آسیا، رتبه‌ی دوم را به خود اختصاص داده است. ارزان بودن مواد اولیه، زیاد بودن تعداد صنایع وابسته، وجود کائوچوی طبیعی و همچنین جمعیت زیاد باعث شده است که این دو قاره هم از نظر تولید و هم از نظر مصرف قطعات لاستیکی پیشتاز باشند.

جهت سفارش و ساخت قطعات لاستیکی با گروه تمکو رابر در ارتباط باشید.

CTA

بازار تولید قطعات لاستیکی در کشور

صنعت تولید قطعات لاستیکی در کشور بیش از 60 قدمت دارد. در سال‌های اخیر، این صنعت به دلیل افزایش تقاضا با رشد قابل توجهی همراه بوده است. استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و اصفهان از پیشتازان تولید قطعات لاستیکی در کشور به شمار می‌شوند. در حال حاضر، قاره‌ی آسیا را می‌تواند اصلی‌ترین بازار مصرف قطعات لاستیکی دانست.

ساخت قطعه لاستیکی

از قطعات لاستیکی همچنین برای تولید قطعات مقاوم به حرارت، مقاوم به انواع مختلفی از مواد شیمیایی، قطعات ضد اسید و قطعات ضد آتش نیز استفاده می‌شود. از جمله قطعات لاستیکی پرکاربرد در صنایع می‌توان به تایر خودرو، تایر دوچرخه، قطعات لاستیکی ماشین آلات کشاورزی، قطعات لاستیکی خودرو، قطعات لاستیکی جلوبندی خودرو، دستکش‌های لاستیکی و قطعات لاستیکی صنعتی اشاره کرد.

تولید قطعه لاستیکی

از بزرگترین و با سابقه ترین گروه هایی که در زمینه طراحی و تولید قطعات لاستیکی و سیلیکونی خاص فعالیت میکنند میتوان به گروه صنعتی تمکو رابر متخصص در لاستیک اشاره کرد که برای استعلام و امکان سنجی ساخت میتوانید از بخش تماس با ما یا بصورت واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

همانطور که گفته شد، از قطعات لاستیکی در صنایع مختلفی استفاده می‌شود. از جمله مهم‌ترین زمینه‌های کاربردی این قطعات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صنایع دفاع و نیروهای مسلح
  • صنایع خودروسازی
  • صنایع نفت و گاز و پتروشیمی
  • صنایع غذایی
  • صنعت ساختمان
  • صنعت کاشی و سرامیک
  • شرکت آب و فاضلاب
  • تجهیزات پزشکی
  • وسایل و لوازم خانگی
  • لوازم آرایشی و بهداشتی

جهت سفارش و ساخت قطعات لاستیکی با گروه تمکو رابر در ارتباط باشید.

CTA

روش های ساخت قطعات لاستیکی

قالب گیری انتقالی، قالب گیری تزریق و قالب گیری فشاری را میتوان جزء‌ روش های متداول در ساخت قطعات لاستیکی دانست. این روش ها امروزه در بسیاری از کارگاه های مدرن تولید لاستیک مورد استفاده قرار میگیرند. در ادامه به شرح هر یک از روش های تولید قطعات لاستیکی خواهیم پرداخت.

قالب گیری فشاری

قالب گیری فشاری روشی کاملا مقرون به صرفه برای ساخت قطعات لاستیکی می‌باشد. با استفاده از این روش میتوان میزان ضایعات را به طرز قابل توجهی کاهش داد و میزان سر ریز را به حداقل رساند.
در روش قالب گیری فشاری، برای ساخت قطعات لاستیکی در مرحله ی اول لاستیک خام با مواد مکمل ترکیب میشود. پس از این، پیشفرم ها در حفره قرار میگیرند و تحت فشار و دمای مناسب قرار میگیرند تا حفره ها به صورت دقیق پر شوند. بعد از تحت فشار قرار گرفتن پیشفرم‌ ها، مواد اضافی آن سر ریز خواهد کرد و میتوان شاهد آماده شدن قطعه ی لاستیکی بود.

جهت سفارش و ساخت قطعات لاستیکی با گروه تمکو رابر در ارتباط باشید.

CTA

قالب گیری تزریقی

در صورتی که برای ساخت قطعات لاستیکی به دقت متوسط تا بالا نیاز باشد میتوان با اطمینان کافی از روش های قالب گیری تزریقی استفاده نمود. در این روش اتلاف مواد به شدت کاهش پیدا میکند و میتوان در مدت زمانی کوتاه به تولید قطعات پرداخت. قالب گیری تزریقی از نظر اقتصادی نیز گزینه ی مناسبی به شمار میرود.
ساخت قطعات لاستیکی با روش قالب گیری تزریقی به این صورت است که ابتدا قطعات لاستیکی، مطابق حفره های قالب، بارگیره شده و برای وارد شدن به انباره آماده میشوند. بعد از این، مواد به صورت تدریجی گرم میشوند و وارد قسمت انباره میشوند. در مرحله ی بعد، مواد، با فشار بالا، با استفاده از پیستون ها به درون قالب تزریق میشوند و بعد از پخت از دستگاه خارج میشوند.

قالب گیری انتقالی

تولید و ساخت قطعات لاستیکی با استفاده روش های قالب گیری انتقالی به این صورت است که پیشفرم‌ها بعد از تهیه وارد دیگ شده و تحت فشار قرار میگیرند سپس به وسیله ی آبریزهایی که وجود دارد به محفظه های مورد نظر انتقال می‌یابند.
قالب گیری انتقالی برای تولید آن دسته از قطعات لاستیکی مناسب خواهد بود که اندازه ی دقیق قطعه اهمیت زیادی داشته باشد اما در عوض در این روش میتوان شاهد تولید ضایعات بیشتری بود.

محمد تمثال

مهندس مکانیک و علاقمند به قالب سازی و تولید انواع قطعات سیلیکونی و پلاستیکی هستم.

2 پاسخ

  1. سلام ما یک قطعه لاستیکی داریم میخواهیم بدونیم هزینه تولیدش چقدر در میاد. چه کار باید انجام بدیم؟

    1. سلام شما می توانید قطعه خودتون رو برای تمکورابر ارسال کنید تا برآورد هزینه طراحی و ساخت قالب خدمت شما اعلام شود. جهت اطلاعات بیشتر می توانید از گزینه ارتباط با ما استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo