temcorubber logo

قالب بادی کششی

به این خدمت نیاز دارید؟

قالب بادی

قالب بادی کششی

در این مقاله قصد داریم به مبحث قالب گیری بادی کششی که یکی دیگر از روش ها قالب گیری بادی است، بپردازیم.

با استفاده از روش قالب های بادی کششی (Stretch Blow Molding) میتوان قطعاتی با ترازبندی مولکولی دو محوره تولید کرد. در این فرآیند پریفرمی که قصد قالب گیری آن را داریم در دمای نسبتا بالایی گرم می شود.

پریفرم گرم شده به واسطه خاصیت شیمیایی خود و با کمک گرفتن از میله ای که به صورت مکانیکی تعبیه شده است، کشیده می شود.

در حین این فرآیند که پریفرم کشیده می شود با استفاده از میله ی مخصوصی به صورت همزمان هوای فشرده به داخل پریفرم دمیده می شود. شکل زیر نشان دهنده این فرایند است.

قالب بادی کششی

می توان گفت که در فرآیند قالب بادی کششی، هر دو فرایند کشش و دمش هوا را در بهترین نوع خود داریم. عمل کشش در این نوع فرایند باعث سخت شدن ماده و در نتیجه افزایش مقاومت آن می شود.

جهت گیری مولکولی و سخت شدن مواد لاین امکان را به قالب می دهد تا هم در برابر تغییر شکل و فشارهای زیاد مقاومت بیشتری داشته باشد و هم براقیت بهتر و زیباتری را به وجود آورد.

بنابراین می توان تعداد بسیاری از محصولات را با ماده کمتری تولید کرد. درصورتی که این محصولات با استفاده از فرآیند قالب گیری دمشی استاندارد تولید شده باشد. این فرآیند برای انواع بطری ها و دیگر ظروف بادی که قابلیت تولید به صورت کششی را دارند ، بسیار معمول است.

گروه صنعتی تمکو متخصص طراحی و ساخت انواع قالب های لاستیک ، سیلیکونی و بادی پت و پلی اتیلن میباشد. تمکو با بهره گیری از مهندسان متخصص و با تجربه خود و با استفاده از به روز ترین روش های ساخت قالب در دنیا محصولی با کیفیت را به ارمغان می آورد.

شما میتوانید گروه صنعتی تمکو را در اینستاگرام و آپارات دنبال کنید.

logo