temcorubber logo

فرایند قالب گیری به وسیله پریفرم

به این خدمت یا کالا نیاز دارید؟

پریفرم

فرایند قالب گیری به وسیله پریفرم

در اکثر فرایندهای قالب گیری از پریفرم های توخالی استفاده می شود. این پریفرم ها وقتی که هنوز در جریان فرایند قرار نگرفته اند ، دیواره ای کوتاه و ضخیم دارند.

در بسیاری از بطری ها قسمت درپیچ در فرایند تزریق شکل میگیرد. گاهی هم به صورت آماده و در اندازه های مختلف روی خود پریفرم ها از ابتدا آماده است. به طور کلی این کار نمیتواند به واسطه دمش باد انجام شود.
قسمت پایینی این پریفرم ها از ابتدا بسته و گنبدی شکل است. اینگونه نیست که مثل فرایند قالب های بادی اکستروژن با بسته شدن قالب ، قسمت پایینی محصول به هم جوش بخورد.

 

جنس پریفرم

طراحی و دقت پریفرم تأثیر مهمی بر میزان جهت گیری و کیفیت محصول نهایی دارد. ضخامت نهایی دیواره محصول و شکل نهایی که به خود میگیرد ، بستگی به شکل قالب و خاصیت پریفرم دمیده شده خواهد داشت.

همه ی محصولاتی که با استفاده از این نوع پریفرم ها تولید میشوند فاقد هرگونه درز و شیار میباشند.

همچنین محصولی که با استفاده از این فرایند و این نوع پریفرم تولید میشود پس از خروج از قالب ، نیاز به هیچگونه لکه گیری و بریدن قسمت های اضافی ندارد.

با این اوصاف یک محصول کامل و بدون نیاز به اصلاح خواهیم داشت.

 

محصولات پریفرم

اکثر بطری ها و ظروف مایعات که به صورت بادی هستند با استفاده از این فرایند تولید میشوند.
در این روش برای تولید ظروف کوچک ، بزرگ و در سایز های خیلی بزرگ صنعتی ، باید از پریفرم مناسب همان ابعاد استفاده شود. این کار یک محصول بسیار با کیفیت را به همراه خواهد داشت.

 

 

گروه صنعتی تمکو متخصص طراحی و ساخت انواع قالب های لاستیک ، سیلیکونی و بادی پت و پلی اتیلن میباشد. تمکو با بهره گیری از مهندسان متخصص و با تجربه خود و با استفاده از به روز ترین روش های ساخت قالب در دنیا محصولی با کیفیت را به ارمغان می آورد.

شما میتوانید گروه صنعتی تمکو را در اینستاگرام و آپارات دنبال کنید.

محمد تمثال

مهندس مکانیک و علاقمند به قالب سازی و تولید انواع قطعات سیلیکونی و پلاستیکی هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo