temcorubber logo

ظروف سیلیکونی مانع انتقال ویروس کرونا

به این خدمت یا کالا نیاز دارید؟

سیلیکون ضد کرونا

ویروس کرونا ویروس ناشناخته ای است که بر اساس حدس و گمانه زنی ها بشر توانسته برخی از راه های انتقال آن را پیدا و سرعت انتقال آن را کمی کاهش دهد.

از بالاترین راه های انتقال میتوان از طریق جابجایی اجسام بین انسانها نام برد، که نکات بهداشتی زیادی برای ضد عفونی کردن اجسامی که میگیریم وجود دارد.

راه های کاهش انتقال ویروس در جابجایی وسایل:

1-وقتی وسیله ای از بیرون خریداری میگردد کامل با آب شستشو گردد

2-با ابزار ضد عفونی کننده مانند الکل های سطوح میتوانید جسم مورد نظر را ضد عفونی نمایید

و روش های بسیاری که به کاهش سرعت انتقال این ویروس کمک شایانی مینماید.

سیلیکون مانع پیشرفت ویروس کرونا

کرونا

 

همانطور که میدانید از ویژگی های ظروف سیلیکونی میتوان به تحمل دمای بالای 200 درجه سانتیگراد که ویروس کرونا در این دما از بین میرود و خواص ضد اسیدی آن که میتواند براحتی بوسیله انواع الکل ها ضد عفونی گردد اشاره نمود.

همچنین بدلیل صافی سطحی که سیلیکون ها دارا میباشند با کشیدن یک دستمال آغشته به مواد ضد عفونی کننده تمییز و عاری از هرگونه ویروس میگردند.

نحوه تشخیص ظروف سیلیکونی

یکی از روش های تشخیص مواد سیلیکونی تست های تخریبی میباشد، برای اجرای این تست میتوانید ماده ای که فکر میکنید از جنس سیلیکون میباشد را روی شعله آتش بگیرید و پس از شعله ور شدن ، شعله را خاموش نمایید ، اگر براحتی شعله خاموش شد و آنچیزی که مانده بود بصورت پودر بود و پس از شستشو با آب براحتی از قسمتی که هنوز نسوخته، شسته شد میتوانید با درصدی بالا بگویید از جنس سیلیکون بوده است.

اکنون که میتوانید قطعات سیلیکونی را از قطعات غیر سیلیکونی تشخیص دهید میتوانید با نگاه بازتری در خرید خود توجه بفرمایید.

ظروف پلاستیکی عامل انتقال ویروس کرونا

همانطور که در بالاتر اشاره شد، دو روش حرارت دهی و شستشو برای مبارزه با ویروس کرونا داریم که روش حرارت دهی بدلیل ذوب شدن مواد پلاستیکی در دمای بالای 200 درجه سانتیگراد نمیتواند روش مناسبی باشد فلذا یکی از دلایل برتری مواد سیلیکونی نسبت به مواد پلاستیکی در کاهش انتقال کرونا همین روش های از بین برنده میباشد.

کیبورد سیلیکونی ضد کرونا

کیبورد سیلیکونی ضد کرونا

 

از این مقاله به بعد میتوانیم به وسایلی که از جنس سیلیکون ساخته میشوند بدلیل برتری آنها نسبت به پلاستیک ها لقب ضد کرونایی داد، فلذا یکی از سطوحی که در روز بیشترین تماس را با آنها داریم انواع کیبوردهای سیلیکونی همچون کنترل تلویزین، کیبورد کامپیوتر، کیبورد گوشی موبایل، صفحه کنترل یخچال و ماکروویو و … میباشد که اگر از جنس سیلیکون ساخته باشند براحتی میتوانیم با انواع مواد ضد عفونی کننده الکی بدون نگرانی از اینکه تخریب شوند و یا چاپ آنها از بین رود تمییز و عاری از هرگونه ویروس گردند.

 

محمد تمثال

مهندس مکانیک و علاقمند به قالب سازی و تولید انواع قطعات سیلیکونی و پلاستیکی هستم.

یک پاسخ

  1. یعنی ویروس کرونا نمیتونه رو سطح لوازم سیلیکونی بمونه و به فرد منتقل بشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo