temcorubber logo

طراحی و ساخت انواع ظروف مایع

به این خدمت یا کالا نیاز دارید؟

بسته بندی

طراحی و ساخت انواع بطری های پت در کوتاه ترین زمان جهت بسته بندی مایع های ضدعفونی کننده دست و سطوح و … توسط گروه تمکو رابر انجام می شود.

قالب بادی

قالب بادی یک فرایند خاص تولید است که با استفاده از آن قطعات پلاستیکی توخالی ساخته می‌شوند و می‌­توانند به یکدیگر وصل شوند. این قطعات همچنین برای ساخت بطری­‌های شیشه‌­ای یا سایر اَشکال توخالی استفاده می‌­شود.

در مجموع سه نوع اصلی قالب بادی وجود دارد: قالب بادی اکستروژن، تزریقی و قالب بادی کششی تزریقی. فرآیند قالب بادی با ذوب شدن پلاستیک و تبدیل آن به پیش‌فرم آغاز می‌­شود. پیش‌فرم یک قطعه پلاستیکی لوله مانند است که سوراخی در یک انتهای آن وجود دارد و هوای فشرده از طریق آن عبور می­‌کند.

در ادامه پیش‌فرم درون قالب قرار داده می‌­شود سپس هوا در آن دمیده می­‌شود. فشار هوا پلاستیک را بیرون می‌­کشد تا با قالب یکدست شود. قالب پس از خنک سازی و سخت شدن پلاستیک باز می‌شود و محصول خارج می‌­شود. هزینه قطعات محصولات قالب بادی بیشتر از محصولات قالب تزریقی است، اما پایین­‌تر از محصولات قالب چرخشی است.

مزایای بسته بندی :

این فرایند برای حجم کم و دوره‌­های کوتاه بسیار مناسب است. از آنجا که پریفرم در کل فرآیند آزاد نمی­‌شود، ضخامت دیواره پریفرم می­‌تواند به گونه‌­ای شکل بگیرد که امکان ضخامت دیواره را هنگام دمیدن اشکال مستطیلی و غیر گرد فراهم کند.

معایب بسته بندی :

محدودیت در طراحی بطری، فقط بطری­‌های شامپاین شکل برای نوشیدنی­‌های گازدار در این فرایند ساخته می‌­شود.

محمد تمثال

مهندس مکانیک و علاقمند به قالب سازی و تولید انواع قطعات سیلیکونی و پلاستیکی هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo