temcorubber logo

ساخت قطعات لاستیکی خودرو

به این خدمت یا کالا نیاز دارید؟

واشر سیلیکونی درب سوپاپ خودروی پراید در قطعات لاستیکی خودرو

ساخت قطعات لاستیکی خودرو

آیا قصد دارید با مراحل ساخت قطعات لاستیکی خودرو آشنا شوید، تولید قطعات پلاستیکی و لاستیکی خودرو یکی از شغل های پرسود محسوب می شود چون به صورت روزانه قطعات لاستیکی زیادی همچون کاسه نمد، دسته موتور، اورینگ ها و واشر ها توسط مالکان خودرو خریداری شده و بر روی ماشین نصب می شود، لازم به ذکر است بدانید که این قطعات به صورت دائمی مصرف می شود چون این نوع از قطعات جزو قطعات مصرفی ماشین محسوب می شوند در نتیجه به مرور زمان خراب شده و باید نمونه جدید جایگزین نمونه قبلی شود. در تصاویر زیر انواع کاربرد قطعات لاستیکی در بخش های مختلف خودرو را مشاهده می کنید. 

انواع واشر و اورینگ در قطعات لاستیکی خودرو
انواع واشر و ضربه گیر خودرو
قعطات لاستیکی موتور خودرو در قطعات لاستیکی خودرو
قطعات لاستیکی موتور خودرو
انواع لوله لاستیکی خودرو در قطعات لاستیکی خودرو
انواع لوله لاستیکی خودرو
انواع شلنگ لاستیکی خودرو در قطعات لاستیکی خودرو
انواع شلنگ لاستیکی خودرو

چنانچه شما تولید کننده قطعات لاستیکی خودرو هستید و یا تمایل به تولید قطعه ای خاص از خودرو دارید می توانید با ما تماس گرفته و مراحل ساخت را پیگیری کنید. در تصاویر زیر مجموعه ای از قطعات لاستیکی خودرو ساخته شده توسط تمکورابر را مشاهده می کنید. 

با ما تماس بگیرید 
انواع گردگیر لاستیکی خودرو
انواع گردگیر لاستیکی خودرو
اورینگ سوزن انژکتور
اورینگ سوزن انژکتور
واشر سیلیکونی درب سوپاپ خودروی پراید در قطعات لاستیکی خودرو
واشر سیلیکونی درب سوپاپ خودروی پراید
نگه دارنده لاستیکی سایپا - قطعات لاستیکی خودرو
انواع ضربه گیر لاستیکی خودرو
ضربه گیر لاستیکی خودرویی
ضربه گیر لاستیکی خودرو

کاربری های مختلف قطعات لاستیکی در خودرو

انواع متداول کاربرد قطعات لاستیکی در خودرو به صورت زیر است.

  • انواع واشر، اورینگ و ضربه گیر : انواع واشر برای آب بندی و جلوگیری از نشت هرگونه مایع یا گاز ساخته می شود یا ممکن است به عنوان فاصله انداز یا ضربه گیر بین قطعات فلزی استفاده شود.
  • حلقه های لاستیکی : حلقه هایی هستند که در سوارخ پانل های فلزی یا پلاستیکی برای محافظت از سیم ها یا کابل ها استفاده می شود.
  • انواع درپوش: این قطعات برای پوشاندن سوراخ ها یا منافذ لوله ها، سوپاپ ها یا سایر قسمت های خودرو استفاده می شوند تا از ورود یا خروج کثیفی، گرد و غبار، رطوبت یا اجسام خارجی به سیستم جلوگیری کنند.
  • قطعات لاستیکی منبسط و منقبض شونده : لوله های لاستیکی انعطاف پذیر که می توانند منبسط و منقبض شوند تا تغییرات فشار یا دما را در خود جای دهند. این قطعات برای اتصال قسمت های مختلف خودرو که نسبت به یکدیگر حرکت می کنند، مانند موتور و سیستم اگزوز استفاده می شوند.
  • سایر قطعات لاستیکی : بسیاری دیگر از قطعات لاستیکی خودرو که دارای عملکرد و کاربری خاصی در خودرو هستند، مانند شیلنگ های لاستیکی، واشر، مهر و موم، پایه ها، ضربه گیرها و غیره.

آشنایی با مراحل ساخت قطعات لاستیکی خودرو

حال که در این محتوا قرار دارید مطمئنا با مراحل ساخت قطعات لاستیکی خودرو آشنایی کامل ندارید در نتیجه بهتر است در ابتدا با تعداد مراحل و نام آنها آشنا شوید. همانطور که در قسمت زیر مشاهده می کنید شش بخش از مراحل ساخت قطعات لاستیکی خودرو قرار داده شده است و شما می توانید با مراحل ساخت آشنا شوید البته این نکته را در نظر داشته باشید که در پاراگراف بعد، مراحل تولید به صورت خلاصه در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

  1. ماشین قالب تزریق لاستیک
  2.  تزریق لاستیک
  3.  قالب تزریق لاستیک
  4.  قالب گیری
  5.  طراحی قالب تزریق لاستیک
  6.  فرمول محاسبه هزینه تزریق لاستیک

چگونه یک قطعه لاستیکی خودرو ساخته می شود؟

اگر قصد آشنا شدن با مراحل ساخت قطعات لاستیکی خودرو را دارید بهتر است در ابتدا با یک متریال به نام ترموپلاست آشنا شوید، قطعات پلاستیکی و لاستیکی از ذوب شدن این متریال ساخته می‌شوند، توجه داشته باشید که برای این کار از دستگاهی به نام ماشین قالب تزریق پلاستیک استفاده می شود که در قسمت زیر به توضیح آن پرداخته ایم.

بعد از ذوب شدن ترموپلاست این ماده وارد دستگاه می شود و طبق فرمول که از قبل تعیین شده است با مواد های دیگر مخلوط می شود. بعد از مخلوط شدن، مجددا ذوب شده و به قسمتی به نام قیف سیلندر تزریق هدایت می شوند. بعد از سرد شدن مواد به راحتی می توانید قطعه پلاستیکی را از بخش متحرک قالب گیری جدا کرده و از آن استفاده کنید.

مراحل ساخت قطعات لاستیکی خودرو

تزریق از طریق چه دستگاهی انجام می شود؟

شاید تا به حال نام ماشین تزریق لاستیک را نشنیده باشید در نتیجه بهتر است بدانید که این دستگاه یکی از کاربردی ترین دستگاه های ساخت قطعات لاستیکی خودرو به شمار می رود و از دو بخش قالب گیری لاستیک و تزریق ساخته شده است توجه داشته باشید که تمام قطعات لاستیکی توسط قالب تزریق لاستیک ساخته می‌شود و هر دستگاهی که قالب تزریق لاستیک بر روی آن مستقر شود به نام ماشین قالب تزریق لاستیک نامیده می شود.

جمع بندی

همان طور که در قسمت بالا مطالعه گردید یکی از پرسودترین شغل ها در حال حاضر تولید قطعات لاستیکی خودرو می باشد چون مصرف آنها در سطح کشور بسیار زیاد است در زیر شما می توانید قبل از خرید ابزار آلات و دستگاه های مورد نیاز برای این کار این محتوا را مطالعه کرده و با مراحل ساخت قطعات لاستیکی خودرو آشنا شوید و در انتها با جمع بندی درست و نتیجه گیری هوشمندانه، برای ورود به این حوزه تصمیم گیری کنید. در نهایت اگر به اطلاعات بیشتری هم نیاز داشتید می توانید بر روی لینک آشنایی با قالب های لاستیکی کلیک کرده و اطلاعات خود را تکمیل کنید.

بله گروه صنعتی تمکو رابر کلیه مراحل تولید و ساخت قطعه لاستیکی خودرو را انجام داده و یکی از تولید کنندگان قطعات لاستیکی خودرو است.

هزینه ساخت قطعات لاستیکی خودرو بر اساس تیراژ و اندازه آن متغیر است. مهم ترین عامل در تعیین قیمت ساخت قطعه لاستیکی ساخت و طراحی قالب آن است که توسط تمکورابر انجام می شود. جهت تخمین و برآورد هزینه قطعه خود می توانید تصویر آن را برای کارشناسان تمکورابر ارسال کرده تا هزینه آن برآورد شود.

بله گروه صنعتی تمکورابر کار ساخت قطعات لاستیکی خودرو را به صورت صفر تا 100 در کارگاه خود انجام می دهد. 

محمد تمثال

مهندس مکانیک و علاقمند به قالب سازی و تولید انواع قطعات سیلیکونی و پلاستیکی هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo