temcorubber logo

چگونه تامین کننده سیلیکون مناسب را در ایران انتخاب کنیم؟ (2023)

به این خدمت یا کالا نیاز دارید؟

تامین کننده سیلیکون در چین

چگونه تامین کننده سیلیکون مناسب را در ایران انتخاب کنیم؟ (2023)

وقتی ساخت یک محصول جدید سیلیکونی را در نظر دارید، یک نمونه اولیه طراحی می‌کنید، اما قدم بعدی چیست؟ باید یک تامین کننده سیلیکون پیدا کنید. اما چگونه باید تامین کننده سیلیکون مناسب را انتخاب کرد؟ چگونه می‌توانید مطمئن شوید که طراحی شما به یک محصول نهایی با کیفیت تبدیل خواهد شد و در عین برآورده کردن الزامات کیفیتی از بودجه‌ی مد نظر شما بیشتر نمی‌شود؟ بنابراین، انتخاب یک تامین کننده سیلیکون قابل اطمینان و معتبر برای کسب و کارتان یکی از سخت‌ترین و مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به اصول اولیه‌ی انتخاب یک تامین کننده برای یک پروژه‌ی ساخت سیلیکونی.

جهت خرید ماده سیلیکون با گروه تمکو رابر در ارتباط باشید. 

با ما تماس بگیرید
1. چرا باید تامین‌کننده‌ای از کشور خود انتخاب کنید؟

وقتی به تامین‌کنندگان محصولات سیلیکونی نگاهی بیاندازید، باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید از تامین‌کنندگان داخلی استفاده کنید یا خارجی. به طور معمول، تامین‌کنندگان خارجی در کشورهای آسیایی از قبیل چین، هند و سایر کشورهای جنوب شرقی آسیا واقع شده‌اند. اما اکثر مشتریان خرید از تامین‌کنندگان ایرانی را ترجیح می‌دهند. اما چرا؟ عمدتا به دو دلیل:

  • هزینه کم
  • زنجیره تامین کامل
  • زیرساخت‌های کامل و بی‌عیب(البته نزدیک به کامل و برای کاملتر شدن نیاز به تلاش بیشتری میباشد.

اگرچه افزایش هزینه‌های مربوط به نیروی کار موجب مهاجرت بسیاری از کارخانه‌ها از ایران شده است اما کسب و کارها در کشورهای جنوب شرقی آسیا مانند ویتنام، مالزی و کامبوج به دنبال نیروی کار ارزان‌تری هستند. اما محیط کسب و کار در جنوب شرقی آسیا آنچنان که انتظار می‌رود خوب نیست. اخیراً، بسیاری از کارخانه‌هایی که به کشورهای جنوب شرقی آسیا نقل مکان کرده بودند، به ایران بازگشته‌اند.

یکی از نمونه‌های معمول، کارخانه‌های تولید پوشاک هستند. کن لو، دبیر کل اتحادیه تامین‌کنندگان پوشاک در کامبوج اعلاک کرد که تا به امروز 70 کارخانه ورشکست شده‌اند که در مقایسه با سال پیش این رقم دو برابر شده است و همچنان در حال افزایش است. دلایل اصلی این موضوع عبارتند از: افزایش هزینه‌های نیروی کار، افزایش هزینه‌های لجستیک به دلیل نقص در زنجیره تامین، بازده کم کاری، اعتصاب‌های مکرر در سطح گسترده که مدیریت کارخانه‌ها را دشوار کرده است.

جهت خرید ماده سیلیکون با گروه تمکو رابر در ارتباط باشید. 

با ما تماس بگیرید

چین به عنوان «کارخانه‌ی جهانی» در نظر گرفته می‌شود زیرا تقریبا همه چیز در آن تولید می‌شود. هزینه‌های تولید و نیروی کار در چین نسبتا ارزان‌تر است و همین امر موجب می‌شود که این کشور به عنوان یک مقصد ایده‌آل برای کسب و کارهای مشترک به حساب آید. در چین، مناطق مختلفی وجود دارند که بر تولید خط تولیدهای یکسان تمرکز دارند. به عنوان مثال، الکترونیک (Shenzhen)، قطعات خودرو (Taizhou)، لوازم التحریر (Ningbo). زنجیره‌ی تامین و زیرساخت‌های کامل و بی‌عیب و نقص در این کشور تضمینی بر این موضوع هستند که تولید با بالاترین قابلیت‌ها انجام می‌شود. نقشه زیر را مشاهده کنید که بسیار جالب است.

چرا باید تامین‌کننده‌ای از چین انتخاب کنید؟

2. کجا باید به دنبال یک تامین کننده سیلیکون گشت؟

بسیاری از تامین‌کنندگان در Alibaba خود توزیع‌کننده یا شرکت‌های تجاری هستند، با این وجود بیشتر آن‌ها خود را یک کارخانه می‌دانند اما واقعیت این است که بیشتر محصولات خود را از یک تولیدکننده‌ی سیلیکون واقعی تهیه می‌کنند. این بدان معنی نیست که توزیع‌کنندگان ‌یا شرکت‌های تجاری خوب نیستند، بلکه به انتخاب و تصمیم شما بستگی دارد. اگر حجم خرید شما بالاست یا طراحی خاص خود را می‌خواهید، بهتر است در موتورهای جستجوی گوگل یا بینگ به دنبال یک تولیدکننده‌ی واقعی سیلیکون بگردید. به خصوص وقتی که تولید سفارشی مد نظر شماست؛ این نوع سفارش‌ها توسط تولیدکنندگان با برچسب خصوصی انجام می‌شود که سرویس‌های OEM را برای مشتریان خود ارائه می‌دهند و قیمت بهتری نیز به شما پیشنهاد خواهند داد.

جهت خرید ماده سیلیکون با گروه تمکو رابر در ارتباط باشید. 

با ما تماس بگیرید

3. چگونه میتوان تامین کننده سیلیکون مناسب را انتخاب کرد؟

انتخاب تامین کننده سیلیکون مناسب برای پروژه‌های سیلیکونی برای موفقیت کسب و کار شما حیاتی است. تامین‌کننده باید قادر باشد محصولات و خدمات مورد نیاز شما را به موقع و با قیمت مناسب تحویل دهد و استانداردهای کیفیتی مد نظر شما را برآورده سازد. در ادامه چند نکته مهم را بررسی می‌کنیم که باید هنگام انتخاب تامین کننده سیلیکون به آن‌ها توجه کنید.

اندازه کارخانه تولید کننده سیلیکون

انتخاب یک کارخانه‌ی سیلیکونی بزرگ برای دستیابی به کیفیت و خدمات بهتر یک گزینه‌ی قابل قبول در صنعت است. شرکت‌های بزرگ نظیر گروه صنعتی تمکو رابر متخصص در سیلیکون رابر، سازمان‌ها و استانداردهای بهتری دارند، هر دپارتمان بر یک وظیفه‌ی خاص متمرکز است و در نتیجه کنترل کیفیت بهتری بر پروژه انجام می‌شود. اما در مقابل، شرکت‌ها بزرگ فرآیندهای گسترده و پیچیده‌تری دارند که بازده و نوآوری در آن‌ها کمتر دیده می‌شود. از طرف دیگر، قیمت آن‌ها نیز بالاتر است و اگر حجم سفارش پایینی داشته باشید، احترام زیادی برای شما قائل نخواهند بود.

تامین‌کنندگان کوچک سیلیکون با فرآیندهای ساده‌تر نسبت به شرکت‌های بزرگ انعطاف‌پذیری بیشتری دارند. آن‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا الزامات مورد نظر شما را فراهم نمایند و شما می‌توانید همکاری نزدیکی با آن‌ها داشته باشید و پاسخ سریعی از آن‌ها دریافت کنید. قیمت برای فروشندگان کوچک رقابتی‌تر است. برای کنترل کیفیت، این موضوع اهمیت دارد که پیش از مرحله‌ی تولید انبوه استانداردهای کیفیتی خود را در تمامی جنبه‌های تولید در اختیار تامین‌کننده قرار دهید و از آن‌ها بخواهید طبق توافق عمل کنند. همچنین، می‌توانید یک بازرس کنترل کیفیت ثالث را به منظور بررسی کیفیت محصولات تولیدی تعیین کنید.

جهت خرید ماده سیلیکون با گروه تمکو رابر در ارتباط باشید. 

با ما تماس بگیرید

تجهیزات پردازش تولید کننده سیلیکون

برای تولید سیلیکون عمدتا دو بخش قالب و محصول وجود دارند. تولید قالب‌گیری فشاری محصولات سیلیکونی روشی است که در آن قطعات لاستیکی سیلیکونی ناخالص بین دو نیمه از قالب از پیش گرمادیده قرار می‌گیرد. سپس، قالب تحت یک فشار کلی از دستگاه قالب‌گیری ولکانایزر بسته می‌شود. فشار موجب می‌شود که مواد اولیه به تمام قسمت‌های قالب وارد شده و با هدایت حرارتی از سطح قالب حرارت داده می‌شود و در نهایت به شکل حفره‌ی قالب پخته می‌شود.

قالب‌گیری فشاری

 

بنابراین، برای تولید محصولات سیلیکونی باید قالب ساخته شود، از این رو دستگاه CNC مورد نیاز خواهد بود. برخی از کارخانه‌ها فروشگاه داخلی ابزار قالب‌گیری را ندارند و باید با شرکت‌های دیگر همکاری کنند. این شرکت‌ها تخصص لازم در زمینه‌ی ساختن قالب با ماشین‌آلات CNC را در اختیار دارند. از این رو، برای ساخت قالب زمان بیشتری نیاز خواهد بود. کار کردن با کارخانه‌های سیلیکونی که دارای فروشگاه ابزار CNC خود هستند، برقراری ارتباط را تا حد زیادی ساده کرده و جدول زمانی پروژه را کوتاه‌تر خواهد کرد. به خصوص، اگر قصد دارید طراحی خود را سفارشی کنید، باید روند توسعه‌ی محصول را تا جای ممکن ساده کنید.

جهت خرید ماده سیلیکون با گروه تمکو رابر در ارتباط باشید. 

با ما تماس بگیرید

پشتیبانی R&D

فرقی نمی‌کند که یک ایده خلاقانه در سر دارید یا این که فقط فایل‌های کد سه بعدی را ترسیم و کامل می‌کنید. پشتیبانی R&D از تولیدکننده‌ی سیلیکون به شما اطمینان می‌دهد که طراحی شما هم برای ساخت قالب و هم برای تولید انبوه قابل اجراست. این امر به صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها در مراحل اولیه‌ی توسعه‌ی محصول کمک خواهد کرد.

تجربه و تخصص در شناخت سیلیکون

کار کردن با تامین کننده سیلیکون حرفه‌ای و باتجربه که می‌توانند محصولات شما را از یک ایده‌ی ساده به مرحله‌ی تولید، مونتاژ و بسته‌بندی و تحویل برسانند، موثر و دلگرم‌کننده خواهد بود.

جهت خرید ماده سیلیکون با گروه تمکو رابر در ارتباط باشید. 

با ما تماس بگیرید

قابلیت اطمینان

پیدا کردن یک تامین کننده سیلیکون قابل اطمینان به معنی ارتباط بهتر، تولید محصولات با کیفیت بالاتر، پشتیبانی همیشگی و تحویل به موقع است. پس از یافتن یک تامین‌کننده‌ی قابل اطمینان از طریق مراجعه به وبسایت‌شان در مورد آن‌ها تحقیق کنید. سپس، باید از طریق RFQ با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و در مورد روش‌های ارتباطی آن‌ها اطلاعات کسب کنید. این کار به کمی صبر و ممارست نیاز دارد تا بتوانید شریک ایده‌آل کسب و کار سیلیکون خود را بیابید.

برای بررسی قطعه خاص خود میتوانید از طریق واتس آپ یا تماس با گروه صنعتی تمکو رابر در ارتباط باشید.

لینک منبع: hbsilicone.com

محمد تمثال

مهندس مکانیک و علاقمند به قالب سازی و تولید انواع قطعات سیلیکونی و پلاستیکی هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo