temcorubber logo

بطری های آب خوراکی Ooho؛ جایگزینی مناسب برای بطری های PET

به این خدمت یا کالا نیاز دارید؟

بطری های آب

آیا شما تا به حال در یک رویداد بزرگ شرکت کرده اید؟ هنگامی که جمعیت پراکنده شده اند، سطل های زباله و بطری های آب روی زمین واژگون شده اند؟

کیسه های چیپس، هات داگ، دستمال کاغذی، قوطی های سودا و بطری های آب از نمونه های بسیار چشم آشنا برای کسانی هستند، که گاهی اوقات به تماشای بازی فوتبال در استادیومها، کنسرتها و ماراتن ها می روند و بعد از تخلیه ی محوطه روی زمین به وفور دیده می شوند! صحنه، بسیار زشت و برای محیط زیست بسیار خطرناک است.

به گزارش واحد ترجمه و تولید محتوی صنایع پلاستیک، حالا خوشبختانه Skipping Rocks Lab، که در لندن مستقر است، ممکن است یک راه برای حداقل یکی از این موارد پسماند یافته باشد که در بالا ذکر شد.

ابداعی که انها انجام داده اند ایجاد یک بطری آب خوراکی، به نام Ooho است.

بطری های آب خوراکی ؛ هدف Ooho

طبق گزارشات Skipping Rocks Lab، هدف Ooho اینست که راحتی استفاده از بطری های پلاستیک را در عین محدود کردن اثرات مخربش روی محیط زیست، برای کاربران به ارمغان آورد.

از نظر ساختاری، لایه بیرون Ooho بی مزه است و صد در صد از گیاهان و جلبک دریایی ساخته شده است .

Ooho با غوطه ور کردن یک بلوک یخی درون کلرید کلیسم و جلبک های قهوه ای ساخته شده است.

نتیجه، غشای تشکیل شده در اطراف یخ است که وقتی یخ اب شد و به صورت مایع در آمد، آنرا محافظت کرده و مانع از ریزش آن بر اثر وارد شدن نیروهای گوناگون من جمله گرانش می شود.

مزایای بطری Ooho

مزایای متعددی برای بطری های آب خوراکی وجود دارد. برای مثال، Ooho دارای یک غشای دو لایه برای اطمینان از پالودگی آب است.

به دیگر معنا، این غشای دو لایه، از تمیز ماندن آب درون این بسته بندی توپ مانند، اطمینان حاصل می کند.

Ooho هنگامی که دور انداخته می شود، لایه بیرونی آن ظرف 4 تا 6 هفته در محیط زیست تخریب می شود، درست مانند میوه جات که همین زمان را برای بازگشت به طبیعت نیاز دارند.

قیمت آن کمتر از پلاستیک است و برای کسانیکه طرفدار آب های ساده ی قدیمی نیستند، Ooho همچنین می تواند نوشابه ها و انواع مایعات طعم دار دیگر را نیز محصور نماید. (اگر Ooho قبلا به اندازه ی کافی جذاب نبود.)

Skipping Rocks Lab به گفته ی دیلی میل (Daily Mail) قصد تا به مدت یکسال به فروش این محصول نوین خود در بازارهای داخلی بریتانیا بپردازد.

همچنین این سازمان، در نظر دارد تا بسته بندی های نوآورانه ای را برای فنجان ها، بشقاب ها، چنگالها و سایر زیر مجموعه های مورد استفاده در صنعت بسته بندی و صنعت یکبار مصرف ایجاد کند.

آن هم تنها با تکیه بر مواد اولیه ی طبیعی که کمترین مضرات زیست محیطی را داشته باشد.

عمر محصول Ooho

با این حال مانند هر محصول دیگری، Ooho نیز با چالش هایی مواجه است.

عمر مفید Ooho، تنها چند روز است که به نسبت بطری های آب ساخته شده با PET یا پلی اتیلن ترفتالات گرید بطری، بسیار کوتاه و ناچیزست.

علاوه بر این نمی توان آنرا، دوباره پر کرد و هر بطری Ooho در مقایسه با استاندارد 16.9 انسی هر بطری آب، بسیار کم وزن است.

اینها تمام محدودیت هایی است که Skipping Rocks Lab در حال تلاش برای پیدا کردن راه هایی جهت حل و فصل آن هاست.

برخی Ooho را با بالن های آب مقایسه کرده اند، در حالی که برخی دیگر می گویند این گلوله ها بیشتر شبیه ایمپلنت های پستان هستند.

فارغ از اینکه شما Ooho را چگونه و با چه چیزی مقایسه می کنید، Ooho باعث گردیده است که یک بحث مهم درباره ی آینده ی محصولات بسته بندی و روش هایی که ما آنها را هر روز برای ساختن این بسته بندی ها مورد استفاده می کنیم، به راه بیافتد.

محمد تمثال

مهندس مکانیک و علاقمند به قالب سازی و تولید انواع قطعات سیلیکونی و پلاستیکی هستم.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo